Nu var det mycket predikande på en gång.. Vi behöver inte göra det så svårt.
Du har druckit, du känner dig inte direkt full. Din femårige son får ett anfall(kan inte andas), ambulansen är 30 minuter bort.
Låter du honom dö eller kör du ?
Hela grejen med mitt inlägg handlar om varför man känner sig så tvingade att skriva elaka saker ?
Varför hoppa på någon på internet och kasta ur sig massa skit ? En total främling som inte har skrivit något till dig.
Som du inledde ditt inlägg " Tror vi pratar med ett rattfyllo
" Vad var det liksom ? Varför skrev du så, onödigt.
Klart man inte ska köra bil full. Men det finns undantag, inte enligt lagen. Men människor gör undantag.
Självisk överlevnadsteknik. Jag tar hellre en en väldigt liten risk att köra ihjäl någon än att garanterat låta min son dö. Snälla skriv inte ett helt jäkla A4 nu för jag orkade knappt ta mig genom det senaste.
Ursäkta mig Marcus-, det var inte min mening att predika för dig. Men när man skriver "Värst vad alla gnäller... 0.36 promille är inte mycket." Så verkar man i mina ögon definitivt inte lämpad att inneha körkort..
Precis som jag skrev,. och precis som du citerade, så finns det tillfällen där "nöden har ingen lag" principen tillämpas, men du utsätter vid det tillfället ändå dig själv, din, i detta fallet, femårige son, och samtliga medtrafikanter för.. ja, praktiskt taget livsfara.
Självfallet, hamnar man i det läget så tänker man inte, man bara gör det. Men nu låter det på TS som om detta inte är ett troligt scenario, mer troligt att killen kört bil lite för tidigt dagen efter.
Jag är inte en sådan som häcklar folk på internet, eller är allmänt otrevlig när jag skriver, men att se någon annan, skriva på ett bokstavligt talat vårdslöst sätt, gör att jag måste säga emot.
Alkohol och bilkörning hör inte ihop. Punkt. Det brukar de flesta på ett bilforum hålla som självklart, eftersom vi uppskattar BILARNA, en stor procent av medlemmarna här är ju till och med nykterister, dom sparar slantarna som skulle brännas på krogen, till att lägga på bilen istället.
Orkar du inte läsa detta så är det ju ditt problem, jag skriver bara
Kan citera din egen signatur i detta..
"Jag är inte otrevlig, jag låter bara jävligt otrevlig när jag skriver..."
MVH