Slaylix skrev:
Är också inne på att köpa en 540, dock vill jag egentligen ha manuell, men då utbudet inte är lika stort tänkte jag ändå prova på automat.
Borde man vara orolig när miltalet överstiger 20k mil, har automatlådorna någon tendens att lägga av eller de håller om de är servade rätt osv? Har tittat på en del bilar, runt 24k mil, något man borde avstå ifrån och försöka hitta en runt 15k?
Vet inte riktigt vad jag kan bidra med, min är manuell och har rullat 23 xxx mil, pixelfel i displayen så vet inte exakt.
Motorn går silkeslent än förutom tändstiften som e dåliga, kopplingen har också börjat ge efter några mil på mätarn.
Sitter ett typ "t-kors" på vakumslangarna som har typ 4 anslutningar som sprack på min, kostade inte många kr att köpa ett nytt. Annars har jag inte bytt något på bilen förutom däck (drar jävligt mycket däck om man e under 30 år) och service på drygt 1 års ägande.
Delar till 540 e typ "snordyra" i sverige om man köper på bmw eller mekonomen, köper man hos Schmiedmann hamnar man på bättre pris än mekonomen, men man kan fortfarande tjäna ytterligare kronor på att handla från tyskland på ebay.
Har fått erfara det här med tändstift i Sverige, typexempel på pris.
Beru Ultra-X Platina 136 kr styck, 1088 kr då hos mekonomen. I tyskland ca 200 kr för en uppsättning + frakt.
NGK V-line platina 206 kr styck på mekonomen, 280 kr för ett 4pack i tyskland + frakt.
Även servicegrejjer typ servicekit i filterväg och tändstift dryga 1000lappen + frakt i tyskland för.
Då e de luftfilter, oljefilter, kupefilter och bensinfilter och tändstift (vet ej märke).
Bara kupefilter hos mekonomen, 806 kr stycket å de e 2 st på e39 540.
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
Kan bara säga gott om bmw 540 med manuell låda, aldrig ägt en automat-540.
Enda negativa e bränselförbrukningen om man kan se det negativt, köper man en v8 så vet man att det drar sopp när man gasar på, det är ingen raketforskning direkt.
![tongue](img/smilies/tongue.png)