3756
Sök

Växeln hoppar

48 Inlägg
14 februari 2012
Trådstartare
Införskaffade mig en en Mitsubishi galant hgv 02. Nu äter så att 4 ans växel verkar inte vilja vara med och leka utan hoppar hela tiden ur. Kan det vara nått enkelt att fixa eller är lådan åt helvete ? Tacksam för svar.

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
14 februari 2012
kan vara allt från någon dålig bussning till dålig syncring

när hoppar växeln ur ? direkt när du släpper gasen eller när du duttar till några gånger så motorn rör sig?

Kör fort så hinner inget hända...

162 Inlägg
15 februari 2012
är till 99,99% säker på att det är en syncring!! hade nämligen likadant på min isuzu på 3an och 4an och det vart så att så fort du släppte gasen så hoppade den ur och ibland kunde man till och med köra och så mitt i allt så bara hoppde den ur satt man fick vila handen på spaken hela tiden för att växeln skulle vara kvar i...

Ju fortare du kör, ju mindre tid förbrukar du på vägen och därefter minskar risken för olyckor!

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 februari 2012
jag vet inte hur en sådan låda ser ut innuti men dålig synkring utesluter jag, däremot kan Låskulorna eller fjädrarna till dom vara dåliga så synkmuffen,synkroniseringshylsan inte ligger kvar i rätt position.
Kan även vara växelådskulissen som e taskig och inte låser växeln ordentligt.

går de att justera växelägena?

48 Inlägg
15 februari 2012
Trådstartare
Tack för svaren. Men jag e ju inte vidare haj på lådor. Lätt att fixa själv ?

Sothora <3
1 201 Inlägg
15 februari 2012
När hoppar växeln ur?

Bildemonterare samt egen verkstad. !

48 Inlägg
17 februari 2012
Trådstartare
Så fort man lagt i den och ska till och gasa igen

One Man Clan
4 287 Inlägg
17 februari 2012
jag tror nån har växlat rätt hårt med den lådan va?

MulleRacing
499 Inlägg
18 februari 2012
samma symptom å min etta och tvåan hoppar ur när man släpper gasen, några dagar efter den började krångla så hittade jag all olja på parkeringen... antar att du får leta på en ny låda

Sök