14 februari 2012
Trådstartare
Har upptäckt en sak som stör mig en del, och undrar om nån mer haft liknande funderingar:
Laddtrycksmätaren visar minus 0,1 när man slår på tändningen, innan man ska starta bilen. Där ska den ju stå på noll? Sen när man snurrat igång bilen, så åker den såklart ned på runt minus 0,7 eftersom den ska ha undertryck när man inte kör med laddtryck. (Så långt är jag med) Hoppas ni förstår skillnaden. Borde inte detta innebära att om man enligt mätaren laddar 1,2 bar så är det i verkligheten 1,3 bar? Det kan ju liksom vara skillnaden på ett kröka en stake eller inte, så jag skulle uppskatta lite tips om det här. Går det att kalibrera på nåt sätt? Bilen det handlar om är min 850 T5 i profilen. Antar att jag ställer ned laddtrycket tills vidare.
Mvh Niklas
Senast redigerat av NiklasM (14 februari 2012)