4236
Sök

Katt på bilen!

Team Leader@Gallaher Snus AB
58 Inlägg
9 september 2006
Min ena framskärm har fått sig ett par klösmärken av familjen lilla rovdjur. Nu när bilen står på uppfarten (brukar oftast ställa in den i garaget) lägger jag på en filt på huven.

X=(Mazda+7)/R

638 Inlägg
9 september 2006
9-5 AERO M-06 skrev:
Denna ska tydligen funka: http://www.jula.se/Butik/default.asp?Or … _id=SE-717

Är dock inte lämplig om man själv eller nån granne har en hund.....

JOBBIGA SOM AS!

Kusinens granne har en sådan, och jag hör den där tonen. Sjukt jobbigt pipande då det är ruggig ljus ton.

Kommer väl nånting här snart!

3 Inlägg
9 september 2006
Hmm..har själv 2 katter har provat allt som går..
ingen ide..
får faan polera bilen ständigt...
försöker hålla katterna inne...
Men vad gör man med dom andra hundra katter som springer omkring på området...
Fy spray...
funkar då inte-dom verkar bara skratta åt en=(

27 Inlägg
9 september 2006
åk til granngården och köp ett elstängsel agregatl!  lol lol lol lol lol

2 751 Inlägg
10 september 2006
haha lol fan va isa va djurensrätt aktivister då! Dom får väll skylla sig själva! ja har försökt me allt till s ja fick en fete repa på bilen! då fick ja nog! va fan hade ni gjort ifall ja hade gått o smårepat er bil varje dag ja går till jobbet??
Senast redigerat av n0b0dy_ (10 september 2006)

Who Djaa bless no man curse

690 Inlägg
10 september 2006
Jag tycker nog att om man kan så kan man försöka fånga in katten då den är på bilen och ta med den till ägaren om denna är känd, sen fångar du in ägaren o släpar denna till din bil och påvisar skadorna...
Om man som djurägare inte kan stå för det som ens djur åstakommit så ska man inte ha något djur... Är väl egentligen samma sak som med hundar som jagar vilt eller är aggresiv mot människor... egentligen ett helt naturligt beteende för djuret, men inte accepterat i den värld vi lever i...

Det går inte att på något sätt sätrta något minder låvolts system på karossen (typ i styrka med en stöt som man kan få av statisk el eller elstängsel)
Kan bli svårt att få den där jordkontakten som behövs men på något sätt bör det väl gå...
Om kossor o hästar kan lära sig av detta ska väl katter också kunna det!

787 Inlägg
10 september 2006
roflmao

Evolution Garage
394 Inlägg
11 september 2006
Tänk lite för f*n! Katten är inte där för att jävlas!
Katten vet väl inte att den inte får repa en bil? Skulle vilja se den katt som lärt sig alla lagar i samhället!
Att skada en katt för en sån sak tycker jag är förjävligt. Och skjuter man luftpistol på dom, så borde man buras in!

Sen självklart är det inte kul om man får repor på bilen, men det finns lösningar utan att skada djuret.  Och katter är ju egna individer, så på vissa funkar säkert fy-spray, men på andra inte. En del är envisare, andra ger upp direkt.
Att passa med vattenslang funkar säkert också, räcker förhoppningsvis med ett par gånger för att katten ska känna sig tillräckligt otrygg i närheten av bilen för att leta upp ett bättre ställe.
Annat tips som jag läste i tråden var att lägga en filt på huven..... och den kan man förslagsvis dränka in i citron doft (som många katter heller inte gillar).

Har väl katten lärt sig att huven inte är ett säkert ställe att ligga på, så kommer den oftast inte tillbaka.

Och går allt åt helvete, så be ägaren att klippa klorna riktigt ordentligt på sina katter. Borde hjälpa rejält mot repor.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

2 751 Inlägg
11 september 2006
barrre skrev:
Katten vet väl inte att den inte får repa en bil? Skulle vilja se den katt som lärt sig alla lagar i samhället!
Att skada en katt för en sån sak tycker jag är förjävligt. Och skjuter man luftpistol på dom, så borde man buras in!

Sen självklart är det inte kul om man får repor på bilen, men det finns lösningar utan att skada djuret.  Och katter är ju egna individer, så på vissa funkar säkert fy-spray, men på andra inte. En del är envisare, andra ger upp direkt.
Att passa med vattenslang funkar säkert också, räcker förhoppningsvis med ett par gånger för att katten ska känna sig tillräckligt otrygg i närheten av bilen för att leta upp ett bättre ställe.
Annat tips som jag läste i tråden var att lägga en filt på huven..... och den kan man förslagsvis dränka in i citron doft (som många katter heller inte gillar).

Har väl katten lärt sig att huven inte är ett säkert ställe att ligga på, så kommer den oftast inte tillbaka.

Och går allt åt helvete, så be ägaren att klippa klorna riktigt ordentligt på sina katter. Borde hjälpa rejält mot repor.

asså va tror du igentligen!! tror du ja bara gick ut en morgon aah ni skjuter ja katten! jaa! Nee ja har försökt me allt slängt grejejr o skit efter den! Den kommer tebax o pissar på balkonen! haha ! Så det här hjälpte ! varken skadade katten eller dödade den! Det var en luft pistol me rätt klena grejjer i så katten e helt ok!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
11 september 2006
Klippa klorna e ingen bra idé iaf....en ute katt måste få ha sina klor för att kunna försvara sig mot andra katter å bytes djur! Dessutom så kan jag tänka mig att den repar iaf då klorna snare blir lite "fnasiga" å jag tror t.o.m att den repar mer med klippta klor...

Skönt att man har en "smart" katt som lärde sig fort att bilar ska man passa sig för...hängde mig på tutan några gånger å varvade bilen så fort hon kom i närheten... Men sen så har hon ju oxå andra varma å goa ställen å ligga på! (Bananlåda med en fleece pläd i...där e det lugnt å varmt å gott..)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
13 september 2006
niclas_swe skrev:
luftgevär

mongo !!!

///Widell

313 Inlägg
13 september 2006
Redbull skrev:
Tips som skadar katten kan ni hålla för er själva, är ju knappast kattens fel. Den tycker det är bekvämt att ligga på en varm motorhuv.

Men givetvis svär jag också som f-n över katter som klampar på min bil, men skulle aldrig få för mig att skada dom för det.

Mvh

exakt inge fel på katter har 2st smile

///Widell

313 Inlägg
13 september 2006
psittacus skrev:
Såg att en katt varit på min bil i natt oxå. Dags att ta tag i det ordentligt då kidsen hemma gnäller över katt-skit i sandlådan dessutom!

Stor vits att skaffa ett husdjur som inte är hemma!!?? Är som att vinna en miljon på lotto och aldrig använda pengarna.. fast tvärtom om..typ..! hrm..

ööö aldrig hemma va vet du om det? är katten jämt där eller hela dagar och nätter ?:S katten måste väll få gå ut ...

///Widell

313 Inlägg
13 september 2006
n0b0dy_ skrev:
ja sköt min me luftpistol den kom aldrig mera tebax! Fast den lever :-D

djurplågeri kanske ? hade du sagt det i närheten av mej att du sköt en katt med luftpistol ! då hadde det blivit otrevligt .........spelar fan ingen roll vad katten gör så kan den aldrig förtjäna att bli plågad!!!

///Widell

2 751 Inlägg
13 september 2006
jaja anmäl mig då! Finns väll inget o repa på dina bilar så du e väll inte van ;-)

Gorgilus addictus
4 762 Inlägg
13 september 2006
widell1111 skrev:
n0b0dy_ skrev:
ja sköt min me luftpistol den kom aldrig mera tebax! Fast den lever :-D

djurplågeri kanske ? hade du sagt det i närheten av mej att du sköt en katt med luftpistol ! då hadde det blivit otrevligt .........spelar fan ingen roll vad katten gör så kan den aldrig förtjäna att bli plågad!!!

Håller med dig där....visst..de är inte kul om den repar bilen och så...men katter och andra djur vet inte vad som är rätt och fel. Och varför ska den plågas? De är väl helt onödigt.

Allt för den där jävla hatten!

2 Inlägg
13 september 2006
täcke över bilen?hehe

help the HEMIless

Evolution Garage
394 Inlägg
13 september 2006
n0b0dy_ skrev:
barrre skrev:

asså va tror du igentligen!! tror du ja bara gick ut en morgon aah ni skjuter ja katten! jaa! Nee ja har försökt me allt slängt grejejr o skit efter den! Den kommer tebax o pissar på balkonen! haha ! Så det här hjälpte ! varken skadade katten eller dödade den! Det var en luft pistol me rätt klena grejjer i så katten e helt ok!

Det lät som att det var ditt "tips" om man läser ditt inlägg. En svag luftpistol kanske inte dödar katten, men du kan ju lika gärna skjutit bort ett öga på den. Vad hade du själv tyckt om att någon skjuter på dig, och säger "Ja men den här pistolen är ju klen"?

Och om du nu provat alla tips. Får jag fråga vad det som inte var som fungerade med att lägga en filt på huven? Lyfte katten bort filten?

Klippa klorna e ingen bra idé iaf....en ute katt måste få ha sina klor för att kunna försvara sig mot andra katter å bytes djur! Dessutom så kan jag tänka mig att den repar iaf då klorna snare blir lite "fnasiga" å jag tror t.o.m att den repar mer med klippta klor...

Att katten repar mer med klippta klor, det har jag svårt att tro. Fnasiga blir klorna inte för att dom blir klippta, för katten vässar dom ju fortfarande oavsett längd. Många katter går ju runt med klor som är rena spikarna. Medans med kortare klor så går dom ju på trampdynorna utan att klorna tar i marken (lacken) hela tiden.
Och visst, katten har klorna för att försvara sig, men i dom flesta vanliga bostadsområden så har inte katter särskilt många naturliga fiender. I slagsmål med andra katter gör nog klor en mindre skillnad, styrka väger nog över ändå.

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage

2 751 Inlägg
13 september 2006
måste rätta mig! katten var ej min! Den brukade däremot vara på min gård rätt ofta! o ja klart det är inte bästa sättet det kan ja säga, men fan katta jäveln va pain in the ass

313 Inlägg
13 september 2006
n0b0dy_ skrev:
jaja anmäl mig då! Finns väll inget o repa på dina bilar så du e väll inte van ;-)

ööö jag gillar säkert min bil lika mkt som du ... vet exakt va du pratar om men katten vet ju inte att den gör fel ju ...aja skitsamma jag lider bara med katten ja

///Widell

Sök