3372
Sök

Motorknack Ford Focus ST -07 hjälp?

3 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Hej!

Upptäckte här om dagen att motorn på forden knackar påminner om ventilknack, hört mig lite för och får olika svar vissa påstår att motorn låter så på en focus st men det känner jag mig tveksam till. Är det någon har nått tips på vad det kan vara?

Tacksam för alla svar!

MVH

557 Inlägg
16 februari 2012
Är det snabba lätta knackljud? Vet att 850 låter så väldigt ofta. Rätt lika motorer i dom bilarna.

3 Inlägg
16 februari 2012
Trådstartare
Jo det e snabba knackningar, hör det bara om ja lyfter på huven annars kan jag inte höra dem.
Låter typ som ventilknack på en äldre Volvo motor.

2 656 Inlägg
16 februari 2012
Focus_ST225 skrev:
Jo det e snabba knackningar, hör det bara om ja lyfter på huven annars kan jag inte höra dem.
Låter typ som ventilknack på en äldre Volvo motor.

de e ju kallt ute = oljan flyter tyngre som gör att lyftarna knackar lite = inget farligt

1 397 Inlägg
16 februari 2012
gissar bara högt, kan det inte vara ett remhjul som är dåligt?

14 Inlägg
16 februari 2012
tjenna prickard

jag har ju samma motor i min och  var orolig för knackandet i början med men det är ingen fara, såvida du har exakt samma ljud som ja har. har pratat med volvo i samband med service och bett dom lyssna men dom sa att det är helt normalt.

har fått höra av andra att hydraliska ventiler låter så men vet inte om det är så eller om ja ens har hydraliska ventiler smile

557 Inlägg
16 februari 2012
Precis de brukar låta så från dessa motorer.

4 767 Inlägg
16 februari 2012
Ett stående tips är att byta olja, ofta.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Fri fart för ett fritt folk!
14 338 Inlägg
17 februari 2012
dannydef skrev:
tjenna prickard

jag har ju samma motor i min och  var orolig för knackandet i början med men det är ingen fara, såvida du har exakt samma ljud som ja har. har pratat med volvo i samband med service och bett dom lyssna men dom sa att det är helt normalt.

har fått höra av andra att hydraliska ventiler låter så men vet inte om det är så eller om ja ens har hydraliska ventiler smile

fast du borde ha fasta lyftare om du har volvo motorn.

iof sitter det fordskit i nästan alla volvosar numera

Kör fort så hinner inget hända...

344 Inlägg
17 februari 2012
Sitter det inte volvo motorer i dom fårrrdarna ? Det har jag hört, och isf är det väl hydrauliska lyftare ?

2fast4you
371 Inlägg
17 februari 2012
om det är som andra har sagt ett snabbt tickande, så är det ingen fara. nästan alla tickar så. sen om det hörs enbart om du öppnar huven o inte annars brhöver du absolut inte va nervös=) byt olja o filter så känns det bättre i allafall=)

haru kört fast eller

Rejsa ?
2 959 Inlägg
18 februari 2012
Fasta tryckare i dom motorerna, exakt likadan maskin som i S40, V50 och C70N osv...

Autotech

Sök