3726
Sök

Skillnad på chippad vs orginal volvo x40 2.0t.

176 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#1
Hejsan. Ska snart eventuellt lämna in bilen på chippning.
Alla ni som har gjort detta med eran s/v40 2.0t kan väl skriva lite info hur bilen upplevs efter chippningen. Laddtryck ? bränsleförbrukning ? olika tider typ ( 80-120 ) allt är välkommet. Och framförallt, är det värt pengarna ? Mvh Leo

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

7 276 Inlägg
20 februari 2012
#2
Det är sällan att det finns ett mer prisvärt alternativ till turbobilar än att byta mjukvaran.


176 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#3
Brains skrev:
Det är sällan att det finns ett mer prisvärt alternativ till turbobilar än att byta mjukvaran.

okey, jo har hört att det ska vara värt det med alla har ju olika ippfattningar om allt xD har ingen erfarenhet om just chipp så mkt så vore kul att se vad folk har att säga. tack för svar smile

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

176 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#4
volvo_turbo_v40 skrev:
Brains skrev:
Det är sällan att det finns ett mer prisvärt alternativ till turbobilar än att byta mjukvaran.

okey, jo har hört att det ska vara värt det med alla har ju olika ippfattningar om allt xD har ingen erfarenhet om just chipp så mkt så vore kul att se vad folk har att säga. tack för svar smile

kan tillägga att det sitter öppet filter med avskärmning från jr samt friare luftvägar. orginalladd på 0.6 bar visar mätaren efter att bränslepumpen gav upp då jag bytte till en ny pump tidigare 0.3bar. brukar det vara så högt ladd orginal på 2.0t fas 1 ?

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

354 Inlägg
20 februari 2012
#5
orginal GLT 0.25 max ladd 0.5~
chip steg 1-2-3?


176 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#6
rudarmy skrev:
orginal GLT 0.25 max ladd 0.5~
chip steg 1-2-3?

Steg 1 ska jag ha i så fall. Vad kommer laddet landa på då tror du ? Nu toppar den 0.6 vid 5500 rmp.

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

354 Inlägg
20 februari 2012
#7
0.9 tror jag.. men d bästa tycker jag är att bränsleförbrukningen minskar upp till 10%


653 Inlägg
20 februari 2012
#8
En polare med t4 chippade den o då ökade laddet från original 0,9 till 1,3. Han upplever oxå att den drar mindre vid långkörningar.

Smoke tires not drugs

176 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#9
rudarmy skrev:
0.9 tror jag.. men d bästa tycker jag är att bränsleförbrukningen minskar upp till 10%

A det e ju inte helt fel att få ner förbrukningen lite. Flera månadersen jag körde under litern tongue

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p

354 Inlägg
20 februari 2012
#10
mitt tips blir köp beg 14t på med 3"downpipe å minst 2.5" catback släng på och åk till autotech för färdigt chip steg 4(t4 steg 3)
med vetskap att man vill ha mer efter ett tag så sparar du pengar:D
har steg 4 nu på min 2.0t-99, ska på med 19t å mappning till sommaren.


176 Inlägg
20 februari 2012
Trådstartare
#11
rudarmy skrev:
mitt tips blir köp beg 14t på med 3"downpipe å minst 2.5" catback släng på och åk till autotech för färdigt chip steg 4(t4 steg 3)
med vetskap att man vill ha mer efter ett tag så sparar du pengar:D
har steg 4 nu på min 2.0t-99, ska på med 19t å mappning till sommaren.

Ofan tongue njae ska köpa ny bil till nästa vinter e väl meningen. Så vill ha lite mer ork i dwn med 1400 kg husvagn bakom tongue

När pinnen går av på laddmätaren så är det dags att släppa lite på gasen :p


Sök