3320
Sök

fråga om drivlina (oljud)

12 Inlägg
8 september 2006
Trådstartare
När jag kör på tex 1ans växel och växlar till 2an med ganska höga varv så låter det som om det knastrar till under bilen, vad kan detta vara??

bilen är en hyundai coupe V6 -03 som gått 3600 mil.

S upphöjt i 2

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
12 Inlägg
9 september 2006
Trådstartare
Kan det vara urtrampningslagret eller något med kopplingen?? har inte haft bilen mer än 2 veckor, är ganska orolig =/

S upphöjt i 2

12 Inlägg
11 september 2006
Trådstartare
Har nu testat lite med bilen, och det låter likadant på alla växlar.. borde väl vara urtrampningslagret eller lamellen som är kass??

S upphöjt i 2

12 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
uppdatering, när bilen står still och man försiktigt släpper upp kopplingen utan någon gas, så är det som ett litet mellanrum, det klunkar till när man släpper upp kopplingen precis så att den börjar ta...

hemskt dåligt med svar. alla teorier och lösningar är välkommna.

S upphöjt i 2

1 660 Inlägg
12 september 2006
Hmm, är det på alla växlar så kan du nog bortse från mitt svar ovan..
kolla så växellådan sitter ordentligt mot motorn. efterdra fästbultarna..  Kan vara lagring i växellådan oxå..  *lite vilda gissningar*

12 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
har oxå tänkt på det med att lådan kanske inte sitter mot motorn ordentligt.
eftersom jag tycker det är så satans trist att byta bromsar på bilar så lämnade jag in bilen för 300 kr på en verkstad, de bytte bromsarna åt mig, men jag fick inte vara med i verkstaden pga säkerhetsrisk. och när jag åkte sa killen att jag skulle komma tillbaka om jag märkte några mer fel på bilen. han kanske lossade lite på bultarna med flit?? =/

S upphöjt i 2

1 660 Inlägg
12 september 2006
Var bor du då? Är det i närheten så skulle jag kunna vara frivillig att kolla på det!

12 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
Jag bor i Jönköping. så det är väl en liten bit. =/

S upphöjt i 2

1 660 Inlägg
12 september 2006
Mm, känns lite långt.
Lägg upp en tråd o fråga om *Hjälp, mekkunnig i Jönköpingstrakten sökes* Eller liknande..

12 Inlägg
12 september 2006
Trådstartare
Det är inte så att jag inte kan meka själv, har bytt ett antal motorer och växellådor förr. det är bara det att jag inte har någonstans att vara då jag inte bott här så länge..

men om någon kan höra vad problemet är så kan det ju vara värt att lägga upp en sådan tråd. tackar så mycket.

S upphöjt i 2

Sök