4241
Sök

Dubbla förgasare på b230fb?

60 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#1
Tjena! Behöver lite hjälp, jag ska trimma min sugmotor (b230fb) i min 945a.
Och då vill jag ha dubbla förgasare, och undrar då om det är bara ta bort insprutet, sätta ditt insug till dubbla
förgasare, och dubbla förgasare. Jag menar är det nåt till man behöver göra? Nåt specielt man behöver tänka på?

Tacksam för svar smile
Senast redigerat av Danne_945 (26 februari 2012)


Volvoskadad
6 017 Inlägg
60 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#3
Volvo_Mannen skrev:
Lycka till att besikta med det

Jag har inte sagt att jag ska besikta med det smile


12 Inlägg
26 februari 2012
#4
finns ju massa rally folk som har dubbla fuggar .. vet dock inte skilnaden på soppa mängden men du behöver ju inte elen för in sprutet men tror dock du lär byta soppa pump.. enklast då e att sätta en på en strömbrytare

60 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
#5
truckerdanne skrev:
finns ju massa rally folk som har dubbla fuggar .. vet dock inte skilnaden på soppa mängden men du behöver ju inte elen för in sprutet men tror dock du lär byta soppa pump.. enklast då e att sätta en på en strömbrytare

Okej, tack för svaret smile
Så du tror inte heller att det borde var några större problem?


12 Inlägg
27 februari 2012
#6
nee  asså dubbla fuggar lär du ju ha dubbelt me bränsle in så du lär väl öka trycket men du måste ju ha användning för de oxå annars får motorn för mycket soppa då kommer den gå fet  .. finns ju folkrace åkare me dubbla oxå .. måste gå att få reda på men nå annat "problem" kan ja inte se,, de e bara att testa , de går ju inte sönder iaf . får de för lite soppa så lär de låta som du skulle haft soppa tors o för mycket så lär de ryka el dö ,,  de e svårt att ställa in dubbla förgasare men de borde finnas folk som kan prova KG

Truckerwannabe
58 Inlägg
27 februari 2012
#7
truckerdanne skrev:
nee  asså dubbla fuggar lär du ju ha dubbelt me bränsle in så du lär väl öka trycket men du måste ju ha användning för de oxå annars får motorn för mycket soppa då kommer den gå fet  .. finns ju folkrace åkare me dubbla oxå .. måste gå att få reda på men nå annat "problem" kan ja inte se,, de e bara att testa , de går ju inte sönder iaf . får de för lite soppa så lär de låta som du skulle haft soppa tors o för mycket så lär de ryka el dö ,,  de e svårt att ställa in dubbla förgasare men de borde finnas folk som kan prova KG

Förgasare brukar inte vilja ha högt bränsletryck in alls, då kommer dom flöda över. Insprutning i en Volvo, jobbar med runt 3bars tryck. En förgasaruppsättning, brukar sällan vilja ha mera än ca en tiondel av det trycket. Så höjja tryck ska TS inte göra.

12 Inlägg
27 februari 2012
#8
som sagt jag gissa bara ... har ingen aning om trycket aldrig laborerat me de, men dock en pump för förgasar motor lär ju vara en bra grej då ..  kg volvotrimmning lär ju kunna svara på de . typ

490 Inlägg
27 februari 2012
#9
Plocka bort insug och alltdärtill lägg kablaget till insprutet på sidan så du kan byta tillbaka när du vill häng dit insug byt till en kortare eller bygg ett eget gasreglage så din original gasvajer passar bestycka förgasarna tills den går bra KLART! smile du behöver inte byta bränslepump lika som ovanstående säger en mekaniskbränsle pump till b20 orkar ju driva 2 weber 45:or så det ska inte vara något problem! vad ska du ha för föggar?

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.


Sök