Under våren har jag tänkt att köpa ett nytt avgassystem (halvsats "katback") men har beslutsångest ang. vad jag ska välja. Har tänkt mig antingen BSR's, JT's eller Simons. Vilket av dessa 3 tycker ni jag ska välja? Vilket system låter bäst (brötigast,dovast m.m)? Och om nån av er har dessa system och bild på hur det ser ut på eran s60 så får ni mer än gärna lägga upp bild på den
Jag kör med BSR's system på min S60 och det är helt fel val om man vill att det bröla och låta mycket. Är man intresserad av det ska låta mycket och så är det JT's system som gäller.
Okej! Tack för svaret! Har varit inne på JT spåret lite faktiskt Ska fundera på saken och får se om nån skriver nån kommentar om Simons systemet också, skulle uppskattas
Jag kör JT 3" halvsats. Varianten med 2st dämpare. Det låter väldigt lite mer än original när man kör lugnt. Drar man på så morrar den mysigt JT med 1 dämpare låter betydligt mer. Jag är nöjd med mitt då man ofta tröttnar på ett jobbigt resonansljud i bilen.
Ett tips är att köpa det med 2st dämpare och köpa ett rakt rör som du kan ersätta dämparen i mitten med om du vill. Bara till att kapa av den och skarva på ett rakt rör med 2st muffar och klämmor!
Ah okej! Tack så mycket för svaret Då får det bli ett JT system med 2 dämpare får testa med 1 dämpare någongång och testa om jag tröttnar på ljudet eller ej Kommer ju bli bättre än orginalen oavsett
Jag kör med org DP med org kat sen 3tum efter kat utan dämpare och den gick igenom bes förra veckan Finns ett klipp under min bil så hör du hur den låter
Jag hade rakt 3" ferrita rör efter kat. den mullrade lite väl mycket... nu har jag 3" ferrita downpipe+kat och tme har byggt resten av avgassystemet med rostfria delar från tex simons. har även 2 dämpare.. jag klagar då inte på ljudet när man drar på i ditt fall så är det väll bara att ta bort bakre dämparen och sätta dit ett 2,5"/3" rör..jag hade antagligen valt 2,5"