3865
Sök

Höja motor? I vw

1 271 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#1
Undrar om de går höja upp motorn i en vw mk2 golf/jetta. Då jag inte vill döda tråget.

Om de är någon som gjort något liknande så beskriv gärna eller länka bilder.
Och skulle de inte gå så beskriv varför de inte går

Tack på förhand/ Christoffer

1 624 Inlägg
29 februari 2012
#2
HAHAH, när du har funderingar på att höja motorn pga tråget som skrapar i backen, då är fanimej bilhelvetet sänkt till max! Highfive!

1 271 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#3
careau skrev:
HAHAH, när du har funderingar på att höja motorn pga tråget som skrapar i backen, då är fanimej bilhelvetet sänkt till max! Highfive!

Jo de tar i rätt ofta under speciellt avgasröret å då har jag ändå flyttat upp de. Räcker med att de är spårigt i vägen så tar de i länkarsfäste å kofångare

517 Inlägg
29 februari 2012
#4
careau skrev:
HAHAH, när du har funderingar på att höja motorn pga tråget som skrapar i backen, då är fanimej bilhelvetet sänkt till max! Highfive!

Välkommen till bugrun.. roll


1 271 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#5
ErikAxelsson skrev:
careau skrev:
HAHAH, när du har funderingar på att höja motorn pga tråget som skrapar i backen, då är fanimej bilhelvetet sänkt till max! Highfive!

Välkommen till bugrun.. roll

precis det skrapar vart man än ser tongue

2 405 Inlägg
29 februari 2012
#6
Går det inte att bygga ett eget tråg som är lite grundare då? Det finns väl plats för att bredda tråget lite på dessa modeller, så att du får samma volym osv.  Känns som en jävla operation att höja motorn med tanke på växellåda, drivaxlar och djävulskap


1 271 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
#7
Nybergrobin skrev:
Går det inte att bygga ett eget tråg som är lite grundare då? Det finns väl plats för att bredda tråget lite på dessa modeller, så att du får samma volym osv.  Känns som en jävla operation att höja motorn med tanke på växellåda, drivaxlar och djävulskap

bygga nytt tråg blir er redig operation med då man måste bygga om oljepickupen å  jag har ingen svets häller så de blir jobbigt tongue

men man lyfter juh upp hela paketet så de blir bättre vinklar på drivaxler mm igen

255 Inlägg
1 mars 2012
#8
Du har kanske inte tänkt på den enklare och smartare versionen, hasplåt undertill?

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

Forummoderator
26 397 Inlägg
1 mars 2012
#9
MattiasHedberg skrev:
Du har kanske inte tänkt på den enklare och smartare versionen, hasplåt undertill?

..eller höja bilen..? Haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 271 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
#10
Hasplåt har jag funderat på men vill inte bulla till tråget bara för att de är ett hål i vägen.

Höja bilen är helt ute slutet den kommer antagligen bli lägre snarare

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 mars 2012
#11
Måste erkänna att jag gillar att du hellre höjjer motorn än bilen big_smile
Kan du inte bara göra nå slags schims för motorkuddarna? 10-15mm aluplatta kanske?

Största problemet är ju drivaxlarna, men dom har ju en liten bit att flexa på, så jag tror det kan funka. tongue
Senast redigerat av LeafBox (1 mars 2012)

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Darth Vader
1 644 Inlägg
1 mars 2012
#12
Är bilen så låg som TS påstår mår drivaxlarna bara bra av att motorn kommer upp då de antagligen pekar uppåt nu, ifrån lådan sett. Men hur du ska höja motorn får du nog helt enkalt klura ut, se över hur motorfästena ser ut, och kolla hur mycket plats du har till huven. Samt se till så att kablar och slangar räcker/inte viks och slits smile

Hade liknande planer för min Passat då jag slet av drivaxlar och knutar på löpande band tongue

Braaaaap?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
1 mars 2012
#13
Tom skrev:
Är bilen så låg som TS påstår mår drivaxlarna bara bra av att motorn kommer upp då de antagligen pekar uppåt nu, ifrån lådan sett. Men hur du ska höja motorn får du nog helt enkalt klura ut, se över hur motorfästena ser ut, och kolla hur mycket plats du har till huven. Samt se till så att kablar och slangar räcker/inte viks och slits smile

Hade liknande planer för min Passat då jag slet av drivaxlar och knutar på löpande band tongue

Ahh, det tänkte jag inte ens på.
Då kanske du kan få upp den ännu mera förutsatt att inte nån slang sätter stopp ^^

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Scrape Addict
128 Inlägg
1 mars 2012
#14
Främre motorfästet är ju inga problem att lossa på och lägga imellan shims iaf.


OO=00=OO
132 Inlägg
1 mars 2012
#15
måste göra samma sak på en jetta mk2 men de enda bekymmret borde väll bli växellådsfästet som måste byggas om och att man måste kapa upp rambena så drivaxlarna går fritt... de andra fästena borde bara vara å svarva distanser till smile

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

fälg fantast
1 086 Inlägg
1 mars 2012
#16
hasplåt undertill är det enklaste och bästa lösningen, höja motorn? lycka till smile

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

1 271 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
#17
får bli någon dag när man har tid å studera å kolla hur man ska göra med v-låds fästet kommer jag fram till något så kommer de inte hållas hemligt iaf så fler slipper stora oljepölar bakom bilen pga att de är en bula i vägen

Bilmek
70 Inlägg
2 mars 2012
#18
haha har nog aldrig hört nån som vill höja motorn stoffe:P vill man inte ha låg tyngdpunkt:P hasplåt?

Toyota MR2 Turbo
Rösta gärna!
Projekttråden: http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.p … mp;t=10432

255 Inlägg
2 mars 2012
#19
showit skrev:
haha har nog aldrig hört nån som vill höja motorn stoffe:P vill man inte ha låg tyngdpunkt:P hasplåt?

+1

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

5 089 Inlägg
2 mars 2012
#20
Är väll bara att lägga distanser under motorkuddarna om det går.
Vet att dom seriösa saabtrimmarna höjjer motorn för att få plats med downpipen som går ner under motorn.

\Lindgren


Sök