3696
Sök

Volvo 244 rally Grupp-E bil bygge!

Rally grupp-E bil

100 667 Visningar
Projektet avslutat 5 februari 2013
26 Inlägg
15 oktober 2012
okejokej. Men du har alltså inte homologerat den nu då eller?. Vad har du för motor i den för att få HK/KG att stämma?

The speed was ok, but the corner was to tight

266 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Jag har vagnsbok för standardrallybil men har inte regbesiktiat än, en vanlig b230F hitta den i någon tabell på sbf och den stämde inom ramarna vad jag såg smile

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

1 125 Inlägg
15 oktober 2012
Åker själv VOC och där får du inte förstärka några länkarmar.Är inte så stor skilnad på E och Voc,om man läser reglementet ordentligt.

TrimGurra
50 Inlägg
15 oktober 2012
motorboy skrev:
Men, en fråga... Varför besiktar du in den som Grp. E istället för voc? Om du har den som voc istället så kan du ju tävla över hela Sverige på samma reglemente. Grp. E skiljer ju mellan varenda regionsområde smile

Förresten, kommer du fortsätta uppdatera här eller lägger du ner nu? smile

Hur kan SBF regelbok skilja i olika län ???

Är det är en Grupp E vagnbok så är det en Grupp E klassad..
Finns även homologerad rallybil. Dvs att man tagit ur inredningen i en grupp E tex. Som man inte får i voc.
grupp E får man åka vilka fälgar man vill med mera..

1 125 Inlägg
15 oktober 2012
ilo skrev:
motorboy skrev:
Men, en fråga... Varför besiktar du in den som Grp. E istället för voc? Om du har den som voc istället så kan du ju tävla över hela Sverige på samma reglemente. Grp. E skiljer ju mellan varenda regionsområde smile

Finns även homologerad rallybil. Dvs att man tagit ur inredningen i en grupp E tex. Som man inte får i voc.

Har du läst reglementet ordentligt???????????????

26 Inlägg
15 oktober 2012
fadret skrev:
ilo skrev:
motorboy skrev:

Har du läst reglementet ordentligt???????????????

Jag ska väl inte säga att jag kan Grp. E reglementet utan och innan, men jag vet att i Mellannorrland får du åka med en Golf 2 GTI 16V som ligger 135hk. Förarna hemifrån som åker neröver är därmed tvungen att köra i Grp. H för att få åka.

Jo, nog vet jag vad som är skillnaden mellan homologerad rallybil och standardrally. Kör man i grupp e kan det dock vara en fördel att homologera, men jag tror inte att det är ett krav eftersom en del vocare kan starta i grp e ibland?

The speed was ok, but the corner was to tight

266 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Bilen är nu såld sad

Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare

324 Inlägg
10 november 2012
elgh33 skrev:
Bilen är nu såld sad

kanske har missat nåt nu, men varför sålde du den? yikes

Sök