Startgas hjälpte inte.. Kanske för dålig insyn vart jag ska spruta men jag sprutade runt dom slangarna som jag tyckte kändes relevanta men som sagt så blev det ingen skillnad. Några tips vart jag ska spraya?
Sen kollade jag upp vad jag har för LMM och det är en Denso men allt som jag kan hitta nydelsmarknaden är Borsh. Numren som står på själva LMM:en stämmer inte överens med Borch numren men kan man köpa en Borch endå eller måste jag ha en Denso för att det ska fungera?
Spraya precis där insuget möter toppen, där spridarna sitter, och vid gasspjället. Angående LMM har jag ingen aning men jämför med mekonomen siffror och sånt. Där söker man ju ändå på regnumret så man får ju bara upp de delar som passar
Finns inte en enda LMM på mekonomen.. Kanske någon annan som läser som vet eller kan hjälpa till att leta? Regnummer:KSY852 Bör väll vara en Denso och inte Borsch
Nu har jag bytt luftmassemätare och äntligen så är bilen som den ska!! Jag vågade inte chansa och besälla en Bosch eftersom det ska vara en Denso egentligen så jag köpte en exakt lika fast bättre begagnad genom LAGA.se istället. Eftersom bilen har gått 31000mil och luftmassemätaren pajade ungefär för 500mil sen så borde en luftmassemätare som gått 10000mil kunna hålla så länge jag har bilen iaf:) Tyvärr så kostar en begagnad bara några hundringar mindre än en ny, betalade 1300kr för den. Nu ska bilen besiktigas och jag hoppas att avgasvärdena är som ska ska vara!