Det är är mitt första turbobygge på en e34 som är ett långtids projekt pga dåligt med jobb just nu men det är tänkt att effekten ska bli någonstans mellan 300 och 400hk,har även spårat ur så det blir helrenovering också.
nu har det äntligen blivit lackat och det ser riktigt bra ut tycker jag och det passar väldigt bra ihop med resten av bilen
nu har bilen börjat bli hel igen vilket känns skönt så ska bara framvangsbalken och krockbalkarna målas sen så ska det dit och sen åker motorn i så man kan göra klart det sista
där har vi en 60mm wg som jag måste försöka få dit sen hitta någon bra plats att sätta btr en på
Nu var det ett bra tag sen det hände något här men har försökt få ihop någon slags adapter till oljetrycket vilket inte var så lätt som det är för andra men nu har jag äntligen fått till något som funkar så snart åker motorn äntligen i sen så är det lite rostlagning i hjulhusen som jag håller på med men har tappat orken att hålla på med rosten men jag hoppas den kommer tillbaka när motorn har åkt i
Prem lagd! Jag håller nämnligen också på och trimmar en M20B25 motor, men vet icke om jag ska köra sug eller turbo för tillfället. Lutar väldigt mkt mot turbo
Prem lagd! Jag håller nämnligen också på och trimmar en M20B25 motor, men vet icke om jag ska köra sug eller turbo för tillfället. Lutar väldigt mkt mot turbo
Härligt okej men det låter bra det skulle vara kul att ha en riktigt vass sugis fast turbo är nog lite roligare med turbo så kör på turbo tycker jag
Sedär har man inget att göra en lördag natt så får man skaffa sig nått att göra så jag bestämde mig för att äntligen lyfta i motorn
Efter lite bökande men att försöka lyfta upp det i ett jävla trångt garaget så gick det men fick offra en blinkers. Sen så blir det ombyggnad av grenrör då wg tog imot så måste hitta en bättre plats för den. Grenröret passades in under huven med en hx40 och då satt den fint men när jag vart tvungen att byta till en gt40 så gick inte huven igen ordentligt då kompressorhuset är lite större på denna men det ska lösa sig även om jag måste använda våld och vaselin
Turbo blir det med tiden. Fick hem ett bearbetat m20b25 block nu,du borda kanske kolla mitt projekt.
Okej det låter bra och vad skönt att du har fått hem ett fint block då har du lite och göra. Läste precis igenom din tråd och det ser riktigt fint ut bara kämpa på
Tackar det kan vara värt och kollar hur det blir att ha den där. Fint bygge du har föresten. Men kan bli lite trångt för på e34 så sitter data boxen där du har din wg samt att det kommer bli 3" down pipe och så tänkte jag prova scream pipe.men får ta och lägga upp ett par bilder på möjliga placeringar