Ljudet lägger av i gupp?

cozyy
8 april 2012 · 2 Inlägg

Tja!

Köpte nytt ljud till golfen i våras. Det har fungerat klockrent fram tills någon månad sedan. Det lägger av när jag åker i gupp och dylikt. Fick även lämna in steget då det började ryka och lukta bränt. Det fungerade efteråt men skickade in det för säkerhets skull. Det är inte bara högtalarna som dör utan hela systemet även utan bas inkopplat. Har 100Ah´s batteri så det känns ju konstigt om det skulle vara för lite ström. Är inte expert inom detta område som ni kanske förstår därför vänder jag mig till er smile Mer detaljerat om ljudkomponenterna finns på min sida. Vad kan felet ligga??
Tack på förhand!

Mack Forum- och sitemoderator
8 april 2012 · 26 189 Inlägg

Jag antar du har kollat att det helt enkelt inte är nåt glappt i kontakterna på baksidan av stereon?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Boyakacsha
8 april 2012 · 409 Inlägg

Alternativt att någon kabel har blivit skavd och kortsluter när det guppar till

Kennie-e -Maskulinism-Media-
11 april 2012 · 96 Inlägg

Som ovan stående säger cozy! Kolla kablaget bak på stereon! smile

Mina bil filmer: Maskulinism - Media
TT-Avant
11 april 2012 · 6 851 Inlägg

Som andra skrivit, kolla kablaget.

Men det jag även reagerar över är...100Ah i din golf? känns som att du måste köra väldigt långt ganska ofta eller ladda ditt batteri ofta. Skulle tro att du annars åker runt med halvfullt batteri=dåligt för batteriet=går sönder fort.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Drönirettab
12 april 2012 · 21 761 Inlägg

Det beror ju tex på hur mycket han spelar med motorn avslagen, spelar han mest när motorn är igång så är det inga problem med 100 Ah eftersom det rimligtvis inte laddas ur. smile

TT-Avant
12 april 2012 · 6 851 Inlägg

Och varför ska man då har så stort som 100Ah..räcker gott med 65-70A av god kvalisort wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang