3777
Sök

Få bort olja, bensin osv från gammalt verkstads golv.

255 Inlägg
16 april 2012
Trådstartare
Tja, har nu mycket mycket arbete framför mig med att rengöra en verkstadslokal, gammal olja & bensin & skit som
sitter fast håååårt i backen, hur kan man göra för att få bort detta så enkelt som möjligt?
Det ska bli rekondhall och vill få det så rent det bara går som ni kanske förstår!
Tackar för alla svar jag kan få!

Med vänlig hälsning, Mattias!

Gör det ordentligt eller ge fan i det!

385 Inlägg
16 april 2012
MattiasHedberg skrev:
Tja, har nu mycket mycket arbete framför mig med att rengöra en verkstadslokal, gammal olja & bensin & skit som
sitter fast håååårt i backen, hur kan man göra för att få bort detta så enkelt som möjligt?
Det ska bli rekondhall och vill få det så rent det bara går som ni kanske förstår!
Tackar för alla svar jag kan få!

Med vänlig hälsning, Mattias!

ring svenskastäd dom är duktiga och kan ge dig tips smile

börn i varje hörn är fett rätt;)

Voodoo
1 444 Inlägg
16 april 2012
Yes och skrubba eller tröd kanske

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

1 948 Inlägg
16 april 2012
Till att börja med underlättar det nog om du berättar vad det är för golf? smile Jordstampat? Ek-parkett? Laminat? Eller vilket jag gissar på, omålat betonggolv? Är mer eller mindre omöjligt att få detta helt rent utan att slipa... men skulle prova med avfettning och hetvatten tvätt jag... och sen skulle jag även måla golvet efteråt...

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
17 april 2012
Jag gissar på att det är betong, och då är en bra början är att dränka det i avfettning och låt vila i 15-20 minuter och sedan gå lös med en stålborste.

Mycket slit blir det.

12 086 Inlägg
19 april 2012
Det finns säkert färg som klarar av sådana nersmutsade golv, sen är det bara måla över låter lättast.

På jobbet köper vi nått skit som vi häller i kylvattnet dagen innan det ska bytas, jag testade att hälla i det i skurmaskin och jävlar vad rent golvet vart smile Ingen aning om vad de hette men det va ju inte YES så att säga.

Måla eller hyr en skurmaskin och köp riktig värstingrengöring.

1 624 Inlägg
19 april 2012
Germax skrev:
Det finns säkert färg som klarar av sådana nersmutsade golv, sen är det bara måla över låter lättast.

På jobbet köper vi nått skit som vi häller i kylvattnet dagen innan det ska bytas, jag testade att hälla i det i skurmaskin och jävlar vad rent golvet vart smile Ingen aning om vad de hette men det va ju inte YES så att säga.

Måla eller hyr en skurmaskin och köp riktig värstingrengöring.

Jobbar du med kylare?

12 086 Inlägg
19 april 2012
Nej jag jobbar på en metallindustri smile Det är kylvätskan till maskinerna jag syftade på.

Sök