3575
Sök

Köpråd: Camaro 2011

14 Inlägg
23 april 2012
Trådstartare
#1
Hejsan

Har funderat nu ett tag och jag kommer köpa en Camaro 2011, Dock en v6 pga jag inte känner behov av en v8a som mycket mer i köp pris och i drift.
Vad tycker ni? En camaro 2011, gått 1700 mil, 1 ägare, 240 000?
Kom med lite förslag och åsikter!!

Tack!

125 Inlägg
24 april 2012
#2
En kompis till mig importerade nyss en V8a från Belgien för 260000 med 1800mil på mätaren. Skall du ha en Camaro skall du en V8a annars kan det vara


1 412 Inlägg
24 april 2012
#3
Haydooris3 skrev:
Hejsan

Har funderat nu ett tag och jag kommer köpa en Camaro 2011, Dock en v6 pga jag inte känner behov av en v8a som mycket mer i köp pris och i drift.
Vad tycker ni? En camaro 2011, gått 1700 mil, 1 ägare, 240 000?
Kom med lite förslag och åsikter!!

Tack!

Det låter väl nice, go for it! smile
Gm:s v6:or går i mitt tycke skönt, men många är ju av åsikten att såna bilar "ska" ha v8, men man köper ju bil för sin egen skull och inte för andras. tongue
Senast redigerat av OpelP1 (24 april 2012)

146 Inlägg
24 april 2012
#4
som första inlägget nämnde så ska det vara v8.
Varför då?
Jo den drar enbart 0.1-0.5 l extra mycket roligare att köra och bekvämare då v8a modellerna ofta har bättre utrustnings paket och om du nånsin ska sälja den vidare får du tillbaka mer av pengarna med en v8.
Vet inte hur det är med dom nya bakaxlarna men dom tidigare (70-80 tal) hade vissa problem med stora kraftuttag.

Om du ska köpa en import eller begagnad överhuvudtaget ta ut en carfax på bilen så den inte är krockad och "fullagad" använd ev. knepet med magnet om lacken är mer matt på nån del av karossen och se om det är spackel eller plåt.
Kolla om den är sverige anpassad med blinkers m.m och hur dom har löst dom problemen så dom inte har borrat i skärmar eller dylikt utan att rostskydda ordentligt.

Om bilen känns underlig eller luktar konstigt kolla på nästa bil det betyder oftast att nåt är galet med bilen.

en underbar bil du valt att lägga pengarna på smile

14 Inlägg
24 april 2012
Trådstartare
#5
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.

1 365 Inlägg
25 april 2012
#6
En v6:a kommer bli svår att sälja i efterhand. Tänk på det när du lägger ditt bud är mitt tips.


Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.


677 Inlägg
25 april 2012
#7
Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.

Finns en anledning till att den kostar 100k mindre än V8...
Ska du ha en Camaro ska du ha V8, är så otroligt nedvärderande när människor kommer i dessa "muskelbilar" så visar det sig att det ligger en liten skiten V6.  Vill du inte ha en V8 så köp inte en Camaro, det är som att köpa en Bmw 316 och sätta ett M märke på bakluckan!

V8 är i vissa fall snålare än vad V6 är! Försäkring osv  är några kronor mer för V8 men det är en sommarbil så det spelar ingen roll. Ska du ha en på vintern så köp en annan bil !

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
25 april 2012
#8
Bergkuist skrev:
Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.

Finns en anledning till att den kostar 100k mindre än V8...
Ska du ha en Camaro ska du ha V8, är så otroligt nedvärderande när människor kommer i dessa "muskelbilar" så visar det sig att det ligger en liten skiten V6.  Vill du inte ha en V8 så köp inte en Camaro, det är som att köpa en Bmw 316 och sätta ett M märke på bakluckan!

V8 är i vissa fall snålare än vad V6 är! Försäkring osv  är några kronor mer för V8 men det är en sommarbil så det spelar ingen roll. Ska du ha en på vintern så köp en annan bil !

Bara det faktum att den kostar 100 000 mindre är en oerhört god anledning att välja V6.

Jag begriper för övrigt hysterin kring V8:or. Givetvis är det ur vissa perspektiv markant fränare med en V8, men en hederlig V6 är definitivt inget dåligt val och blir för övrigt billigare i drift.

Jag tycker TS ska satsa på V6:an, särskilt eftersom han tydligt klargjorde att han inte var i behov av en större motor smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

345 Inlägg
25 april 2012
#9
Jag tror att V6:an är ett stabilt val. Sexan ger 304 hästkrafter och gör 0-100 på 6 sekunder. Inte herrejössesfort men mer än tillräckligt. Dessutom är 30MPG highway (0.7 motorväg) inte illa. smile

Vad som är kul med Camaro är att den duger fullgott att köra på vintern tack vare alla moderna hjälpsystem. Hade en kollega som sålde Cadillac CTS förut (liknande dimension på däcken) och vinterhjul var ett tillval för cirka 25 000kr. Skulle inte kalla Camaro för sportbil, utan mera en rolig bruksbil för den som tröttnat på 3-series coupe, S5 och C70. smile
Senast redigerat av Tynnerstroem (25 april 2012)


14 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#10
Richtenb skrev:
En v6:a kommer bli svår att sälja i efterhand. Tänk på det när du lägger ditt bud är mitt tips.


Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.


Yesbox, Tack !!

14 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#11
Bergkuist skrev:
Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.

Finns en anledning till att den kostar 100k mindre än V8...
Ska du ha en Camaro ska du ha V8, är så otroligt nedvärderande när människor kommer i dessa "muskelbilar" så visar det sig att det ligger en liten skiten V6.  Vill du inte ha en V8 så köp inte en Camaro, det är som att köpa en Bmw 316 och sätta ett M märke på bakluckan!

V8 är i vissa fall snålare än vad V6 är! Försäkring osv  är några kronor mer för V8 men det är en sommarbil så det spelar ingen roll. Ska du ha en på vintern så köp en annan bil !

Tja, Tack för ditt svar

Nja, en skillnad på 100 000, samt 2000-4000 /månad ( service, Bensin, osv osv.) och då pratar vi inte 316 vs m3, Utan en 330 mot en m3, Båda har drag, m3 är mer drag, finare osv, Men kostar jävligt mycket, gäller camaron också v6a tror jag att ja nöjer mig med, 315 hk. Men tack för din åskit !

14 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#12
Tynnerstroem skrev:
Jag tror att V6:an är ett stabilt val. Sexan ger 304 hästkrafter och gör 0-100 på 6 sekunder. Inte herrejössesfort men mer än tillräckligt. Dessutom är 30MPG highway (0.7 motorväg) inte illa. smile

Vad som är kul med Camaro är att den duger fullgott att köra på vintern tack vare alla moderna hjälpsystem. Hade en kollega som sålde Cadillac CTS förut (liknande dimension på däcken) och vinterhjul var ett tillval för cirka 25 000kr. Skulle inte kalla Camaro för sportbil, utan mera en rolig bruksbil för den som tröttnat på 3-series coupe, S5 och C70. smile

Den nya tror jag det är 315 hk på, och har fina MPG, Jag har inget emot 3/5-serie, men vafan, 3,9/4 delar kör en sån i stockholm, Man blir ju bara en i mängden, dessutom är camaron JÄVLIGT fin, och har 315 hk.. Inga fel där!

Forummoderator
18 011 Inlägg
25 april 2012
#13
Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.

Köper du privat finns inga garantier. Men den bör ju ha fabriksgaranti? Är det denna så är den inte med i registret över krockade bilar i alla fall...

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol … 15&w=3

Däremot är den avställd sedan augusti -11. Verkar ju inte som den har rullat i sverige alls med tanke på att bilen har 0 ägare. Den har ju säkert stått ett tag om nu. Det där med körkortet låter ju lite tveksamt. Fast bilen kan ju vara bra för det!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

14 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#14
Dieselsmurfen skrev:
Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.

Köper du privat finns inga garantier. Men den bör ju ha fabriksgaranti? Är det denna så är den inte med i registret över krockade bilar i alla fall...

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol … 15&w=3

Däremot är den avställd sedan augusti -11. Verkar ju inte som den har rullat i sverige alls med tanke på att bilen har 0 ägare. Den har ju säkert stått ett tag om nu. Det där med körkortet låter ju lite tveksamt. Fast bilen kan ju vara bra för det!

Yes det är denna, Han förlorade körkortet nör han jobbade ( företagsbil ) har redan carfax den osv, vad tycker du?ska ta den imorgon till chevorlet för undersökning för 1700 kr.. Bara för att vara säkert, Nej garantin gäller inte då den är import ;(

Forummoderator
18 011 Inlägg
25 april 2012
#15
Haydooris3 skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Haydooris3 skrev:
Tack för alla svar, Ägaren säger att han importerade bilen men blev av med körkort och därför vill han bli av med den. Dessutom så bor han i radhus och har brist på parkering och har tom visat mig alla böter han har fått. Bilen verkar ren, går bra, Inga konstiga ljud, Jag kommer troligen ta med någon försäkring/garanti. Kommer ta bilen av han innan köpet och gå med den till närmaste återförsäljare för en kontroll, Då ja inte vill riskera att betala ut på lagningar.

Ja , Jag har valt V6 för jag tycker inte att jag behöver mer än så, Dessutom kommer försäkring/skatt/driftkostander för den vara högre och till och med själva priset är höger på 100 000, Så jag föredrar v6an.

Köper du privat finns inga garantier. Men den bör ju ha fabriksgaranti? Är det denna så är den inte med i registret över krockade bilar i alla fall...

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol … 15&w=3

Däremot är den avställd sedan augusti -11. Verkar ju inte som den har rullat i sverige alls med tanke på att bilen har 0 ägare. Den har ju säkert stått ett tag om nu. Det där med körkortet låter ju lite tveksamt. Fast bilen kan ju vara bra för det!

Yes det är denna, Han förlorade körkortet nör han jobbade ( företagsbil ) har redan carfax den osv, vad tycker du?ska ta den imorgon till chevorlet för undersökning för 1700 kr.. Bara för att vara säkert, Nej garantin gäller inte då den är import ;(

Jag har tyvärr ingen aning... Men önskar lycka till imorgon och väntar på vad verkstaden tyckte!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

14 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
#16
Dieselsmurfen skrev:
Haydooris3 skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Köper du privat finns inga garantier. Men den bör ju ha fabriksgaranti? Är det denna så är den inte med i registret över krockade bilar i alla fall...

http://www.blocket.se/stockholm/Chevrol … 15&w=3

Däremot är den avställd sedan augusti -11. Verkar ju inte som den har rullat i sverige alls med tanke på att bilen har 0 ägare. Den har ju säkert stått ett tag om nu. Det där med körkortet låter ju lite tveksamt. Fast bilen kan ju vara bra för det!

Yes det är denna, Han förlorade körkortet nör han jobbade ( företagsbil ) har redan carfax den osv, vad tycker du?ska ta den imorgon till chevorlet för undersökning för 1700 kr.. Bara för att vara säkert, Nej garantin gäller inte då den är import ;(

Jag har tyvärr ingen aning... Men önskar lycka till imorgon och väntar på vad verkstaden tyckte!

Yes, Kommer skriva vad dem tyckte direkt efter !!

1 412 Inlägg
26 april 2012
#18
Bergkuist skrev:
Finns en anledning till att den kostar 100k mindre än V8...
Ska du ha en Camaro ska du ha V8, är så otroligt nedvärderande när människor kommer i dessa "muskelbilar" så visar det sig att det ligger en liten skiten V6.  Vill du inte ha en V8 så köp inte en Camaro, det är som att köpa en Bmw 316 och sätta ett M märke på bakluckan!

Med tanke på att några årgångar av camaro hade en v8 på 145hk så känns väl inte en v6 på 315hk särskilt nedvärderande.......

345 Inlägg
26 april 2012
#19
OpelP1 skrev:
Bergkuist skrev:
Finns en anledning till att den kostar 100k mindre än V8...
Ska du ha en Camaro ska du ha V8, är så otroligt nedvärderande när människor kommer i dessa "muskelbilar" så visar det sig att det ligger en liten skiten V6.  Vill du inte ha en V8 så köp inte en Camaro, det är som att köpa en Bmw 316 och sätta ett M märke på bakluckan!

Med tanke på att några årgångar av camaro hade en v8 på 145hk så känns väl inte en v6 på 315hk särskilt nedvärderande.......

Kom ihåg att bodde man i California under 1970-talet så hade då sexan grymma 90hk. cool


1 412 Inlägg
26 april 2012
#20
Tynnerstroem skrev:
OpelP1 skrev:
Bergkuist skrev:
Finns en anledning till att den kostar 100k mindre än V8...
Ska du ha en Camaro ska du ha V8, är så otroligt nedvärderande när människor kommer i dessa "muskelbilar" så visar det sig att det ligger en liten skiten V6.  Vill du inte ha en V8 så köp inte en Camaro, det är som att köpa en Bmw 316 och sätta ett M märke på bakluckan!

Med tanke på att några årgångar av camaro hade en v8 på 145hk så känns väl inte en v6 på 315hk särskilt nedvärderande.......

Kom ihåg att bodde man i California under 1970-talet så hade då sexan grymma 90hk. cool

Jävligt brutalt. big_smile


Sök