3818
Sök

Dubbla batterier med kondensator plus två slutsteg inkoppling

88 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
tja, som rubriken lyder så hade ja tänkt koppla in ett batteri i bak i bilen som ska driva två st slutsteg och en kondensator till det kraftigare steget, jag är ingen nybörjare på något sätt men om någon kunde skicka en sprängskiss eller något liknande skulle underlätta när man har något att gå på eller att följa smile   

tack på förhand mina vänner !

mvh Challe !

2 024 Inlägg
25 april 2012

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
25 april 2012
plus till pluss å minus till minus allt i serie mao

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

88 Inlägg
25 april 2012
Trådstartare
okok men måste en ha en extra kabel från generatorn direkt till de bakre batterit så att de får laddning direkt från generator eller räcker de med att laddningen från generator går via de främre batterit och strömkabeln vidare bak ?

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
25 april 2012
Challej skrev:
okok men måste en ha en extra kabel från generatorn direkt till de bakre batterit så att de får laddning direkt från generator eller räcker de med att laddningen från generator går via de främre batterit och strömkabeln vidare bak ?

Jag har alltid kopplat som alternativ 2. alltså gen laddar org batt och kabel mellan främre och bakre batteri. Nångång i veckan underhålls laddar jag även batterierna då jag inte kör långa sträckor hinner dom annars inte ladda alls.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

6 851 Inlägg
26 april 2012
JaggaChafen skrev:

han ska väl för f*n inte ha 24V som det blir i serie. Heter paralellt kopplat.