3885
Sök

Kapa fjädrarna på plats på Amazonen. Går det?

5 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Ska sänka min Amazon, tänkte prova kapa fjädrarna först. Blir det "för" dåligt så köper jag en sänkningssats.

Av ren lathet så tänkte jag bara fråga om det går att kapa fjärdrarna utan att ta bort dom. Dvs. med vinkelslipen.
Vet att det går på vissa bilar men går det på en Amazon? Det är en sedan från -66.

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
6 maj 2012
Ja det går.
Om du gör det försiktigt.
Ta ett ganska grovt spännband å dra ihop fjädern lite på den delen du tänkt ha kvar.

Klassiker är väl att kapa bort hela fjädern, göra småbitar av den och bara köra på genomslagsgummi fram, och bara kapa några varv bak, lagom så den ligger på genomslagsgummit där också.

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
6 maj 2012
http://www.google.se/imgres?um=1&hl … &ty=81

Änvänd dig utav en sådan istället för spännband .. fins på biltema med billigt .. / k

C H E V R O L E T <3

Jävel
2 018 Inlägg
6 maj 2012
Annars kapar du genom 3/4 av fjädern, sen sänker du ner bilen snabbt i backen så går den sista biten går av.
Funkar kanon smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

5 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Protknum bugar och tackar för de snabba och hjälpsamma svaren!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
7 maj 2012
Om du inte har större ambitioner kan du lika gärna ta en gasvets och värma fjädern tills han ramlar ihop till lämplig höjd.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Forummoderator
26 375 Inlägg
7 maj 2012
Ursäkta om jag ställer frågan, men är den inte, av döma av bilderna, perfekt som den är?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

5 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Är strax klar med en till Amazon som jag ska lägga upp här på garaget.org, måste bara sänka den först wink

Sök