4343
Sök

Avgasrör genom huven

150 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
tjena!

går i tankarna att bygga avgasrör genom huven på min bmw, just bara för att jag kan och för att det sticker ut nått fruktansvärt, men det jag funderar på är om detta är på någotsätt lagligt och går att genomföra på ett bra sätt utan att polisen och sbp kan säga nått? tongue

har letat lite men har inte hittat nån information om detta smile

tacksam för svar

mvh!

jag lyssnar alltid på min far, men om jag gör som han säger är en annan sak!!;)
BECE

8 250 Inlägg
7 maj 2012
Inte lagligt för 5 öre. Det finns inget vettigt sätt att genomföra ett sånt bygge om man vill få det lagligt.

150 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Inte lagligt för 5 öre. Det finns inget vettigt sätt att genomföra ett sånt bygge om man vill få det lagligt.

okej vad synd, skulle verkligen vara roligt att göra något sådant smile

BECE

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
7 maj 2012
du kan ju dra ut ett rör på sidan av fam skärmen om du har en kttalysator på tror jag. men du få inte ha något som sticker ut för det kan polisen seja är farligt och kan skada folk om du krockar. och då kommer du få promenera hem.

mos ä gött

150 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
SUBARU2-5 skrev:
du kan ju dra ut ett rör på sidan av fam skärmen om du har en kttalysator på tror jag. men du få inte ha något som sticker ut för det kan polisen seja är farligt och kan skada folk om du krockar. och då kommer du få promenera hem.

men det är ju inte fränt, det ska ju vara ett 3-4" rör rakt upp genom huven smile

BECE

8 250 Inlägg
7 maj 2012
SUBARU2-5 skrev:
du kan ju dra ut ett rör på sidan av fam skärmen om du har en kttalysator på tror jag.

Nix. Avgasutsläpp ska vara minst 15cm bakom bakersta dörröppningen

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
385 Inlägg
7 maj 2012
Marlboroman skrev:
SUBARU2-5 skrev:
du kan ju dra ut ett rör på sidan av fam skärmen om du har en kttalysator på tror jag.

jag har sett många vägreggade gat bilar med röret ut på sidan av skärmen hur går det till ???

mos ä gött

8 250 Inlägg
7 maj 2012
SUBARU2-5 skrev:
Marlboroman skrev:
SUBARU2-5 skrev:

jag har sett många vägreggade gat bilar med röret ut på sidan av skärmen hur går det till ???

Dem ser inte ut så när dem besiktas, om dem ens passerar besiktningen och sen lever man på hoppet att man klara sig från polisen.

18 Inlägg
7 maj 2012
Marlboroman skrev:
SUBARU2-5 skrev:
Marlboroman skrev:

Dem ser inte ut så när dem besiktas, om dem ens passerar besiktningen och sen lever man på hoppet att man klara sig från polisen.

jasså, min kompis van har rakt tre tums rör som sticker ut precis bakom förardörren hur kommer det sig att förra veckan när han besiktade den sa dom inget om det du säger ? jag tycker du ska kolla med sbp vad dom säger om din ide, jag tycker dock inte det låter troligt att man får ha röret sticka rakt upp ur huven tongue

668 Inlägg
7 maj 2012
hampus1337 skrev:
Marlboroman skrev:
SUBARU2-5 skrev:

jasså, min kompis van har rakt tre tums rör som sticker ut precis bakom förardörren hur kommer det sig att förra veckan när han besiktade den sa dom inget om det du säger ? jag tycker du ska kolla med sbp vad dom säger om din ide, jag tycker dock inte det låter troligt att man får ha röret sticka rakt upp ur huven tongue

Bara för att en bil är besiktad är den inte laglig....

8 250 Inlägg
7 maj 2012
hampus1337 skrev:
Marlboroman skrev:
SUBARU2-5 skrev:

jasså, min kompis van har rakt tre tums rör som sticker ut precis bakom förardörren hur kommer det sig att förra veckan när han besiktade den sa dom inget om det du säger ?

Har han inga fler dörrar på den sidan så är det ju ok så länge det är bakom öppningen, och är den dessutom reggad som lätt lastbil så gäller andra regler för dem. Sen är det ju alltid en fråga om vem som besiktar.

1 813 Inlägg
7 maj 2012
Marlboroman skrev:
hampus1337 skrev:
Marlboroman skrev:

jasså, min kompis van har rakt tre tums rör som sticker ut precis bakom förardörren hur kommer det sig att förra veckan när han besiktade den sa dom inget om det du säger ?

Har han inga fler dörrar på den sidan så är det ju ok så länge det är bakom öppningen, och är den dessutom reggad som lätt lastbil så gäller andra regler för dem. Sen är det ju alltid en fråga om vem som besiktar.

ja min kingcab e lastbils reggad och har pratat med sbp å det e godkänt att ha sidepipe på dessa. men hade ett visst avstånd från framaxlen snacka han om å det måttet har ja inte kvar i huvudet.
mejla dom lr bygg på å hoppas på det bästa bara smile kanske godkänt om du har LGF skyltbak å kallar den för Traktor smile

Åk före du så väntar jag på dig där..!

150 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
hampus1337 skrev:
Marlboroman skrev:
SUBARU2-5 skrev:

jag får väll kolla upp det lite bättre med dom som du säger tongue

BECE

150 Inlägg
7 maj 2012
Trådstartare
dj_padde skrev:
Marlboroman skrev:
hampus1337 skrev:

ja min kingcab e lastbils reggad och har pratat med sbp å det e godkänt att ha sidepipe på dessa. men hade ett visst avstånd från framaxlen snacka han om å det måttet har ja inte kvar i huvudet.
mejla dom lr bygg på å hoppas på det bästa bara smile kanske godkänt om du har LGF skyltbak å kallar den för Traktor smile

haha det vore ju nått med en okapad 525 tds wink fast ändå inte tongue

BECE

7 394 Inlägg
7 maj 2012
SUBARU2-5 skrev:

nej sidepipes måste mynna ut EFTER sista öppningsbara dörr/ruta wink baklucka räknas ej wink då man inte normalt kör med den öppen

Sök