3792
Sök

B5244t i en 850?

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
#1
Hej, nu har jag kört sönder motorn i min t5a.
det jag undrar över är om det går att lägga i en 2,4t i min 855a?
stämmer motorfästen?
el system, köra med 850ins givare eller köpa eftermarknads?

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

2 Inlägg
7 juni 2012
#2
Har inte dom elektroniskt gasspjäll? isf stämmer ju inte kabelhärvan, styrboxarna, pedalstället m.m.


TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
#3
MB18s skrev:
Har inte dom elektroniskt gasspjäll? isf stämmer ju inte kabelhärvan, styrboxarna, pedalstället m.m.

isf tar jag det från 855an, har ju komplett motor på den så

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

699 Inlägg
7 juni 2012
#4
Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

Bilgalen elektriker :)

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
#5
JonasHalt skrev:
Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

8 252 Inlägg
7 juni 2012
#6
Bjurstroem skrev:
JonasHalt skrev:
Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

2,4T + glt-kammar = ventilsallad. Du lär behålla originalkammarna. Dessutom beror det ju lite på exakt vilken årsmodell du tar motor ifrån då motorfästena skiljer mellan gamla och nyare block.


TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
7 juni 2012
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
Bjurstroem skrev:
JonasHalt skrev:
Borde ju funka. Dock så sitter det väl variabla kammar på den nyare motorn, så det får du stumsvetsa..

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

2,4T + glt-kammar = ventilsallad. Du lär behålla originalkammarna. Dessutom beror det ju lite på exakt vilken årsmodell du tar motor ifrån då motorfästena skiljer mellan gamla och nyare block.

okej, motorn kommer från en v70 2,4t -01..

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

8 252 Inlägg
7 juni 2012
#8
Bjurstroem skrev:
Marlboroman skrev:
Bjurstroem skrev:

ska lägga i GLT kammar så det löser sig den vägen.. det jag funderar på är om det funkar med 2,0ans styrsystem på 2,4an?

2,4T + glt-kammar = ventilsallad. Du lär behålla originalkammarna. Dessutom beror det ju lite på exakt vilken årsmodell du tar motor ifrån då motorfästena skiljer mellan gamla och nyare block.

okej, motorn kommer från en v70 2,4t -01..

Då skiljer det övre fästet, går dock att borra och dona lite för att få dit ett fäste av den typ som sitter på 850. Även det fäste går som fram emot kylaren skiljer, vilket gör att delen som sitter på motorn måste bytas ut för att få blocket att passa ner i en 850.



Sök