Mitsubishi Evolution VIII 8 / Stance and tuning 2013/2014 DEL 2
Motorn är renoverad och är hel smidd numera, nu letar jag efter dom sista små delarna så jag kommer till 500 WHP. Projektet innehåller även stance fitment stuk! Och små uppdateringar så evon blir välkommen till träffar runt om i... Visa mer
Varför det inte har kommit någon upddatering är för att det inte finns något direkt att säga, Jag har väntat på mina coilovers som är boven i dramat. Och enligt street performance så kommer dom till sverige snart så då börjar det hända grejer. Måste valsa skärmkanterna, dit med coilsen och sen fundera ut vilket profil däck jag ska köra på eftersom fälgen sticker ut ca 1,5 cm ifrån skärmkanten så blir det troligtvis 205/40/18 däck utan fälgkants skydd.
Efter det så blir det besiktning direkt för att sedan gå vidare till att sätta i buren och tona framrutorna, ja det sista fin liret. men ska försöka uppdatera bilen lite hela tiden i sommar och tillslut ett nytt soppasystem så man kan pressa ur motorn för det man har byggt det för!
Så ber om ursäkt för att tråden har varit död.
Vi är även 5 st personer här ifrån norrköping som har startat upp TEAM RADIOACTIVE där vi blandar Stance, utställning, driftning och timeattack. Vi finns på Facebook så besök gilla och lägg någon kommentar så kommer vi ses i sommar på bilträffar och bankörningar!
Nu fattas det bara ett par smalare profildäck och mina coilovers som kommer hem till den 16 mars, sen är det full rulle med att valsa skärmar och kapa så det blir perfekt fitment.
Även det tråkiga att kylaren är sprucken och ventilkåoan har spruckit på 2 stället så det pissar ur olja, och en ventilkåpa va ju inte det billigaste, 7000kr ny från mitsu.. Får försöka få tag på en begagnad fort!
Kylaren och Ventilkåpan sprack så det va bara att blocka bort skiten igen o beställa nya delar..
Stolarna är ni helt fasta och injusterade för mig och passagerare
Batteri dragning till bagaget har börjat
klart..
Innerbelysningen, Stereon och klockan har helt slutat fungera, kollade säkringarna i bilen och alla va okej, men när ja kommer till säkringarna vid motorn så fattas säkring för musik och innerbelsysning. Och kollar man noga så finns det inte några skåror i botten där säkringarna ska sitta, "stiften" Finns det någon som har varit med om detta och hur man ska gå till väga för att fixa det??
Annars är en ny ventil kpåa på väg hem och en 45mm Aluminuium kylare, hoppas den står imot lite mer tryck och värme!
Hur drog du elen för batteriet? Funderar på att göra detta själv men lyckas inte dra elen på någe bra sätt
Några bilder och tipps kanske du har?
Det är riktigt simpelt faktist, ( har gjort det ett par gånger)
Ta bort batteriet vit motorn, och klipp av jordkabeln från batteriet till karossen. Sen så kopplar du bort plus kabeln från batteriet till Lilla säkrings dosan med 2 säkringar.
Där ser du den nya röda batterikabeln som jag har kopplat ihop med "säkrings behållaren vid staget och den går ner vidare mot torpedväggen. få igenom kabeln genom väggen och lägg kabeln under steglisterna " där man drar ljudet oftast " och vidare till bagaget, Sen valde ja att göra kablarna osynliga så dom går ut vid spolarvätske behållaren och in till batteriet. Sen borrade ja ett hål brevid där jag silikonade sedan hålet och satte dit en rost fri skruv som jag kopplade jorden på till batteriet.
Och för arr festa batteri kåpan så kapade jag till en 10mm plåt som jag la i botten i kåpan och sen 4 skruv igenom plåten och karossen.