Hej och välkomna till mitt projekt! Kul att ni hittade hit! Hoppas ni tänkter följa med på hela resan!
Första inlägget blir dock bara skriftligt.! bilder kommer senare!
Fick i onsdags 6/6-12 en Chrysler Voyager -95a (snygga modellen, fyrkantiga modellen) av min kollega som ville bli av med den.
Ska göra den till en familjebil samt en Partybuss åt gänget..
Tänkte inte göra en projekttråd då jag inte skulle göra så mycket med den..... Men alla som håller på med bilar vet att bilar ALLTID blir mer att göra än man tänkt..! Detta är inget undantag
![tongue](img/smilies/tongue.png)
..
Först tänkte vi bara Rolla den mattsvart med Neonrosa fälgar... lite halvoseriöst.. MEN varit i garaget hela dagen och jag har slipat ner nästan hela bilen. Rollningsidéen är fortfarande kvar. men mer seriöst denna gången..!
När jag och polaren (Bronx90 här på g.org) och tjejen (Lolloowh här på g.org) skulle hämta den tog vi med oss 5 Liter bensin då bilen hade soppatorsk.. Körde och körde på starten.. men INGET hände... vi var tvungna att köra upp den av sig själv på biltransporten då den saknade vinsch.. Så vi drog igång den med pappas pickup... Efter MYCKET om och men så startade den... körde tillbaka lite kvickt för att köra upp den...
Kommer fram och ser att den TOKLÄCKER soppa..! 5 Liter bensin på marken... tack för de biljävel...!
Så insåg vi att fan vi får INTE upp den på transporten.... Haka av transportsläpet från pickupen.. sätta bogserlinan mellan bilarna och biltransporten på Voyagen... Så började vår lilla resa till tjejens verkstad.!
Framme i verkstaden så kollade vi läckaget.... inte så konstigt att den pissade soppa...! Slangen var ju TOKSLUT! Bilder kommer på den.!
[X] = Färdigt
[/] = beställt
[ ] = ska göras
Färg: Mattsvart [X]
Airbrush motiv av en vän som ska träna på den [ ]
slipa ner bilen [X]
Rosa Fälgar [X]
Alu fälgar / breddade plåtisar (vad tycker ni?) [ ]
Ny skjutdörr [X]
Buckellagning [X]
Fixa Luftfjädringen [ ]
Sänka [ ]