Trimma motor & göra fin, bra trimmotor??

kannebanne
15 juni 2012 · 2 046 Inlägg

GasGlad1337 skrev:

kannebanne skrev:

GasGlad1337 skrev:

Det låter som du tror att alla motorer passar i alla bilar..

"Nu är de så att jag vill skuva isär en motor trimma lite och göra fin och sen sälja.. Ingen som har tips om någon bra trimm motor och som är lätta att skruva med och där finns mycket reservdelar/trimdelar? Gärna tööörbo"
Var står de att jag ska lägga i en bil?

Några inlägg under skrev du att du ville ha en motor med lite mer kräm än en golf-motor. Då utgick jag från att du ville ha motorn i en bil..

Jaha men jag menade att bygga upp en motor som får ut mer häst.. smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
mats757
15 juni 2012 · 915 Inlägg

OK, nu reder vi ut det här. Din tanke är att hitta på en "Snygg" motor. Låt säga att det är en Ford. Hurvida den är snygg eller inte håller vi utanför den här diskutionen.
Sedan vill du skruva den i delar, putsa upp det du vill behålla, och köpa nytt det du vill göra bättre.
Ett bra objekt kostar låt säga 3000kr. Oavsett om man vill Turbotrimma eller sugtrimma kommer man inte långt på 20´000kr. 50K kanske är mer realistiskt. Om man nu överhuvudtaget ska kunna sälja den vidare, bör man köra den i bromsbänk. Återigen en kostnad på allt från 5 tusen till 25 tusen kr
Har du lite tur kanske du kan få ut hälfte av dom pengar du har lagt ut. En trimfirma som har gott rykte kan ta betalt för sin arbetstid. Men en privatperson som skruvat i hop sin första motor ska ha tur om han får betalt några av dom delar som är inköpte.
Den nya köparen är troligtvis inte helt säker på om det är riktig gjort och vill då skruva itur allting och kontrollera allt. Risken är överhängande att man måste göra om vissa jobb. Blir otroligt kostsamt.

Mats

kannebanne
15 juni 2012 · 2 046 Inlägg

mats757 skrev:
OK, nu reder vi ut det här. Din tanke är att hitta på en "Snygg" motor. Låt säga att det är en Ford. Hurvida den är snygg eller inte håller vi utanför den här diskutionen.
Sedan vill du skruva den i delar, putsa upp det du vill behålla, och köpa nytt det du vill göra bättre.
Ett bra objekt kostar låt säga 3000kr. Oavsett om man vill Turbotrimma eller sugtrimma kommer man inte långt på 20´000kr. 50K kanske är mer realistiskt. Om man nu överhuvudtaget ska kunna sälja den vidare, bör man köra den i bromsbänk. Återigen en kostnad på allt från 5 tusen till 25 tusen kr
Har du lite tur kanske du kan få ut hälfte av dom pengar du har lagt ut. En trimfirma som har gott rykte kan ta betalt för sin arbetstid. Men en privatperson som skruvat i hop sin första motor ska ha tur om han får betalt några av dom delar som är inköpte.
Den nya köparen är troligtvis inte helt säker på om det är riktig gjort och vill då skruva itur allting och kontrollera allt. Risken är överhängande att man måste göra om vissa jobb. Blir otroligt kostsamt.

Mats

Så de e så dyrt? Och om man bara vill putsa upp motorn och göra den fin lacka och sånt?

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
xaren
15 juni 2012 · 254 Inlägg

Då lär du iallafall inte göra någon märkvärt stor vinst skulle jag tro, isåfall behöver dem bara en motor och betalar nog inte många kronor extra för att du gjort den fin

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang