4260
Sök

Hjälp med stereo, skumt elfel?

dB Jägare!
732 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Tjenare!

Har ett jävla skumt problem med min stereo.
Det har inte vart såhär jämnt, utan det har bara helt plötsligt uppstått av sig självt!
Den hoppar igång och funkar som den ska, när man bara stoppar i nyckeln i tändningslåset.
Såfort man vrider ett hack, eller startar bilen så är stereon stendöd! :S
Har kollat säkringar osv och dem är hela.
Senast redigerat av Wiesel (14 juni 2012)

370 Inlägg
14 juni 2012
har du mätt på stereons strömkablar så att du har ström när tändningen är på? annars får du leta på en kabel där du har det och byta stereons strömkabel mot en där det finns ström smile

dB Jägare!
732 Inlägg
14 juni 2012
Trådstartare
Nej, har inte gjort det! Men glömde att nämna att det har jämnt funkat förut, det har uppstått helt utan anledning! :S

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
14 juni 2012
Det kan inte vara en säkring som har gått paj då?

6 851 Inlägg
15 juni 2012
Är det i din MK2a? Antar du har fel i tändningslåset. Du säger att den hoppa igång bara du sätter i nyckeln? Den ska inte hoppa igång innan du dra den till första eller andra hacket. Men den ska inte bryta förens du dra ur nyckeln. Skulle tippa på ditt lås som är utslitet. Inte ovanligt på de gamla bilarna ;-)

370 Inlägg
15 juni 2012
Wiesel skrev:
Nej, har inte gjort det! Men glömde att nämna att det har jämnt funkat förut, det har uppstått helt utan anledning! :S

aha! jag trodde det var en nymonterad stereo.. då låter det ju snarare som något glapp eller så.

dB Jägare!
732 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Har kollat alla säkringar och dem är hela! De som såg lite risiga ut böt jag direkt.

TT-avant: Låter ju lite troligt, MEN. Det har alltid vart så att stereon har startat bara jag satt i nyckeln. Har bytt stereo nu till någon lite äldre Kenwood, tidigare kört 6047an och KIV-700an utan problem! Kan det vara ngt skumfel med den lite äldre stereon jag satt i tro?

M44ltie: Jo vekar ju vara ngt åt det hållet! Förresten, sälj alla dina T1or till mig wink

6 851 Inlägg
15 juni 2012
Kan vara sånt fel. Men som sagt, bilen har ju ganska många år på nacken och som jag kan minnas så ska tändningen först slås på och sedan tillbaka för att det ska funka. ska vara samma som på de övriga passat,golf Audi och hela familjen, innan Canbus kom in i bilden. Då är det lite annorlunda wink

dB Jägare!
732 Inlägg
15 juni 2012
Trådstartare
Jo det är sant, men det har alltid varit så iallafall och har alltid funkat!
Får prova att slänga i KIV-700an igen och kolla om problemet kvarstår!

Sök