För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Polar är något utrustningspaket från Italien eller något sådant har jag för mig, samt antagligen 2 liters motor då motorer över 2 liter och turbo i Italien skattas extra mycket eller något sådant.
EDIT, kan väl kanske vara ifrån fler länder än just Italien men många "Polar" jag har sett har kommit just därifrån.
Men för helvete de är ju TDI = diesel = 2,4l Enda är att de är från Italien dieselmotorn är samma....
Fast det är ju inte ens TDI = Turbo Direct Injection utan bara TD = Turbo Diesel eftersom D24 är en motor med virvelkammare, inte direktinsprutning... Det är först den 5-cylindriga som är TDI...
Men för helvete de är ju TDI = diesel = 2,4l Enda är att de är från Italien dieselmotorn är samma....
Fast det är ju inte ens TDI = Turbo Direct Injection utan bara TD = Turbo Diesel eftersom D24 är en motor med virvelkammare, inte direktinsprutning... Det är först den 5-cylindriga som är TDI...
Men dom flesta säger TDI och 940 TDI är en 2,4 diesel med 6 cylindrar så polar gäller bara bensin
och då säger de flesta fel, som folk åvanför redan klargjort, det finns D24, D24t och D24tic, det är modellnamnet, att kalla motorn tdi är som att säga att man har en diffad bakaxel när den e svetsad...
polarbilarna med bensindrift hade b204/b204t motorn, alltså på 2l och 16ventiler
Polar paketet motsvarar Svenska SE paketet. Ungefär som 940 s 2,3 eller 940 se 2,3. Elhissar, elspeglar, halskinn/helskinn, klimatanläggning/AC osv. En S brukar ha vevhissar och tyg stolar och ingen ac
Polar finns på de flesta italien importerade 940. Gammal jobbar kompis hade en 945 polar utan turbo en b200f.
polarbilarna med bensindrift hade b204/b204t motorn, alltså på 2l och 16ventiler
helt fel, du provade inte ens googla va?
b204t användes istället för 960:s 6cyl och i vissa 940 motor då skatterna är höga på motorer med större volym i italien.
ok jag var väl lite fel ute, blanda nog ihop beteckningen på motorerna. hade för mig att en polar bl a innebar en motor på 2l pga skatten, ungefär som det var i japan
Edit:
POLAR (1991-1998)
155hk
B200FT
Rak fyrcylindrig bensinmotor. Såldes enbart i Italien, England och Japan på grund av skatteregler som gjorde det ofördelaktigt med motorer över två liter.
kopierat från wikipedia, så helt fel kan ju diskuteras, men jag blanda somsagt ihop motorbeteckningen en smula...
Hahah kraftigare AC!!! Hur många häst har den då elle? Fan en AC anläggning kan la bara funka på ett sätt Jag vet att diesel polar finns har en kompis som har
Hahah kraftigare AC!!! Hur många häst har den då elle? Fan en AC anläggning kan la bara funka på ett sätt Jag vet att diesel polar finns har en kompis som har
Några synonymer till kraftig: bastant fet fläskig frodig grov intensiv massiv mustig rejäl robust satt solid stabil stor storvuxen storväxt ståndaktig tjock ymnig.
Jag antar att du begriper precis vad som menades när det skrevs kraftigare, man använder inte samma STORLEK på AC-anläggningen i en Opel Corsa och en S-klasse.
Men dom flesta säger TDI och 940 TDI är en 2,4 diesel med 6 cylindrar så polar gäller bara bensin
och då säger de flesta fel, som folk åvanför redan klargjort, det finns D24, D24t och D24tic, det är modellnamnet, att kalla motorn tdi är som att säga att man har en diffad bakaxel när den e svetsad...
Bästa kommentaren! Nu förstår jag äntligen det med beteckningarna på motorerna! Tack!