3040
Sök

Ni med låga bilar... ?

Random Hero
4 047 Inlägg
17 november 2012
TouchOfRed skrev:
En fråga. Jag har sett på en video där MightyCarMods byter fjäderben och allt, dom sänker bilen helt enkelt.
Hur svårt är det att köpa Coilovers (köpa är väl inte så svårt..) och sänka en bil?
Är det något jag skulle kunna göra, som knappt mekat nånting innan? smile

Allt är relativt.... Det är ingen stor operation just precis, vet inte hur infästningar på fjäderbenen ifram ser ut på en s40 iofs. ibland sitter fjäderbenet med 5 skruv o två clips, ibland får man lossa halva framvagnen... stick in huvvet o kika smile

Dog food lid. Backwards

1 433 Inlägg
17 november 2012
Andreehellstrom skrev:
TouchOfRed skrev:
Tja !

Jag undrar bara, ni som har en låg bil.
Hur gör ni i stan där det finns fartgupp, höga kanter in till parkeringar och dylikt?

Får ni planera eran körning så att ni undviker alla såna hinder?

Vill bara veta för jag är själv sugen på att sänka och fixa.. smile

Tack-

Bor du i Norrköping så är det inte roligt att ha för låg bil . fan det är ju bara fartgupp här

OJ OJ OJ , jag har bott i norrköping från och till sen jag var liten , körde min näst intill bottnade Golf3 VR6 Turbo utan problem , flyttade till Malmö , Kom inte in staden om man hade åkte ur tongue   säg att det går 10 vägar in i malmö från olika håll , man kom in på 1 MAX  , med andra ord Norrköping är snällt med hinder låga och bra smile

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
17 november 2012
Johan85 skrev:
Extrazz skrev:
Jag måste bygga om mitt avgassystem då det tar i ett gäng farthinder och 'bulor' i vägarna så antagligen skrapar det satan eller så får man köra stora omvägar för att komma dit man ska tongue lite skoj är det. Dock är det väl inga billar man kan ligga fullt flås på som man kan med en normal bil direkt.

det sliter in sig med tiden:)
ja hade en 740 som plocka av fjädrarna på och avgaset bara skrapa i på alla bulor:P sen va ja kanon och hade en brud som chafför sen tog det inte i längre:) så ja antog att hon inte tog de lika lugnt över guppen som jag;)

Haha jo det gör det. Fast ett måste är ju 1-2 flexrör isf. Har redan förvrängt min DP så att den knappt går använda.
Får jag bara tag i ett garage på orten så blir det att snickra ihop ett bättre system som ligger bättre.

Fast värst måste det vara när de bygger om vägarna och ha sig. Visst ibland finns det skyltar om bulor/gropar men sen när de bara skrapar satan och man tror att halva bilens underrede är polerat då gör det fan ont i hjärtat.

Har ju sett de som toksänker bilarna så mycket att Typ Framvagnsbalkar mm skrapar emot om man ligger i "bilspåren" på de större vägarna så de får ligga lite jämte för att inte skrapa emot.

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
17 november 2012
lownslow skrev:
funderar på att köpa stance bil, opel,golf,passat osv många goa med det fär bli något. billigt me och me coils såklart.

man köper ingen , man bygger en smile

Voodoo
1 444 Inlägg
17 november 2012
Extrazz skrev:
Johan85 skrev:
Extrazz skrev:
Jag måste bygga om mitt avgassystem då det tar i ett gäng farthinder och 'bulor' i vägarna så antagligen skrapar det satan eller så får man köra stora omvägar för att komma dit man ska tongue lite skoj är det. Dock är det väl inga billar man kan ligga fullt flås på som man kan med en normal bil direkt.

ja hade en 740 som plocka av fjädrarna på och avgaset bara skrapa i på alla bulor:P sen va ja kanon och hade en brud som chafför sen tog det inte i längre:) så ja antog att hon inte tog de lika lugnt över guppen som jag;)

Haha jo det gör det. Fast ett måste är ju 1-2 flexrör isf. Har redan förvrängt min DP så att den knappt går använda.
Får jag bara tag i ett garage på orten så blir det att snickra ihop ett bättre system som ligger bättre.

Fast värst måste det vara när de bygger om vägarna och ha sig. Visst ibland finns det skyltar om bulor/gropar men sen när de bara skrapar satan och man tror att halva bilens underrede är polerat då gör det fan ont i hjärtat.

Har ju sett de som toksänker bilarna så mycket att Typ Framvagnsbalkar mm skrapar emot om man ligger i "bilspåren" på de större vägarna så de får ligga lite jämte för att inte skrapa emot.

Precis så körde jag i sommras behöver byta fram vagn lr svetsa på mer material då den är platt

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Voodoo
1 444 Inlägg
17 november 2012
Stripz skrev:
Extrazz skrev:
Johan85 skrev:

Precis så körde jag i sommras behöver byta fram vagn lr svetsa på mer material då den är platt

https://www1.garaget.org/gallery/images/55/54849/54849-ef3922347d9502ecf63862f6daaad9c3.jpg

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Meldem
4 137 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
DusanMandick skrev:
TouchOfRed skrev:
En fråga. Jag har sett på en video där MightyCarMods byter fjäderben och allt, dom sänker bilen helt enkelt.
Hur svårt är det att köpa Coilovers (köpa är väl inte så svårt..) och sänka en bil?
Är det något jag skulle kunna göra, som knappt mekat nånting innan? smile

Allt är relativt.... Det är ingen stor operation just precis, vet inte hur infästningar på fjäderbenen ifram ser ut på en s40 iofs. ibland sitter fjäderbenet med 5 skruv o två clips, ibland får man lossa halva framvagnen... stick in huvvet o kika smile

Syftar inte på S40in. Isf blir det nog en BMW E46. Men vet inte om det är dumt att sänka en Kombi? tongue

Meldem
4 137 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
SylvesterStallone skrev:
Andreehellstrom skrev:
TouchOfRed skrev:
Tja !

Jag undrar bara, ni som har en låg bil.
Hur gör ni i stan där det finns fartgupp, höga kanter in till parkeringar och dylikt?

Får ni planera eran körning så att ni undviker alla såna hinder?

Vill bara veta för jag är själv sugen på att sänka och fixa.. smile

Tack-

Bor du i Norrköping så är det inte roligt att ha för låg bil . fan det är ju bara fartgupp här

OJ OJ OJ , jag har bott i norrköping från och till sen jag var liten , körde min näst intill bottnade Golf3 VR6 Turbo utan problem , flyttade till Malmö , Kom inte in staden om man hade åkte ur tongue   säg att det går 10 vägar in i malmö från olika håll , man kom in på 1 MAX  , med andra ord Norrköping är snällt med hinder låga och bra smile

Trodde Norrköping var en av dom värsta städerna med fartgupp? tongue
Har visserligen inte åkt runt så mycket i Sverige
Senast redigerat av TouchOfRed (17 november 2012)

1 532 Inlägg
17 november 2012
TouchOfRed skrev:
SylvesterStallone skrev:
Andreehellstrom skrev:

Tror nog fartguppet utanför Ica nära vid skvallertorget i Norrköping är ett av de värsta fartgupp jag åkt över.

Meldem
4 137 Inlägg
17 november 2012
Trådstartare
Dirtymike skrev:
TouchOfRed skrev:
SylvesterStallone skrev:

Tror nog fartguppet utanför Ica nära vid skvallertorget i Norrköping är ett av de värsta fartgupp jag åkt över.

Det är inte att leka med.. tongue Du bor ju granne med det nästan också wink

1 532 Inlägg
17 november 2012
TouchOfRed skrev:
Dirtymike skrev:
TouchOfRed skrev:

Det är inte att leka med.. tongue Du bor ju granne med det nästan också wink

Nee hehe får se hur det går där sen när Lexusen blir lägre tongue
Ja hehe jag gör ju de tongue

1 232 Inlägg
17 november 2012
mingan77 skrev:
lownslow skrev:
funderar på att köpa stance bil, opel,golf,passat osv många goa med det fär bli något. billigt me och me coils såklart.

ja det va inte så jag mena, förstår allt, men funderar på vilken mod. hmmm
volvon e inget roligt att glida runt lågt me, då får det vara tyskt isåfall.
en vw får det bli elr audi.

2 322 Inlägg
17 november 2012
lownslow skrev:
mingan77 skrev:
lownslow skrev:

enklast:   fet breda djupa fälgar med strech däck på.  sänkning med coils    köp shims så du får en fet camber så har du  den royal fitment/stance sen.. oavsett bil smile

1 232 Inlägg
17 november 2012
mingan77 skrev:
lownslow skrev:
mingan77 skrev:

enklast:   fet breda djupa fälgar med strech däck på.  sänkning med coils    köp shims så du får en fet camber så har du  den royal fitment/stance sen.. oavsett bil smile

okey thanks, men blir nog passat  elr golf mk2

2 322 Inlägg
17 november 2012
lownslow skrev:
mingan77 skrev:
lownslow skrev:

okey thanks, men blir nog passat  elr golf mk2

köp min mk4a istället smile

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
17 november 2012
Köp min jetta mk2 istället för mingans golf mk4 big_smile

Allmänt körd i huvudet

2 322 Inlägg
17 november 2012
FjonkeeN93 skrev:

hahah fränare emd mk4 big_smile

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
17 november 2012
mingan77 skrev:
FjonkeeN93 skrev:

Nja, mk4 börjar bli vanliga! yikes Men säger inte att din mk4 inte är frän, för den är j*vligt frän big_smile

Allmänt körd i huvudet

2 322 Inlägg
17 november 2012
FjonkeeN93 skrev:
mingan77 skrev:
FjonkeeN93 skrev:

Nja, mk4 börjar bli vanliga! yikes Men säger inte att din mk4 inte är frän, för den är j*vligt frän big_smile

haha   true true med att de är vanliga så som mk2 mk3.. beror  helt på hur man bygger sina bilar och vad det får kosta med :9

men allt  har sin potential  no mather what big_smile

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
17 november 2012
Precis precis!
Alla bilar går att få ett gött stuk på! Med rätta medel! big_smile

Allmänt körd i huvudet

Sök