4358
Sök

Varning För Infosite.se!

57 Inlägg
18 juni 2012
Trådstartare
Hej!

Köp aldrig saker på www.infosite.se
Köpte spacers till min Audi s4 och dom lämnade ut fel bultar osv. Vilket jag märkte efteråt, då åkte jag tillbaka igen och dom lämna åter en gång ut fel grejer!
Detta resulterade i att jag tappade fälgen på Huddinge vägen!
En fälg kvaddad, fram skärm kvaddad och skadad bromsskiva.
Infosite VÄGRAR ta på sig skulden för något.
När jag står och har en lugn konversation med ägaren av infosite om hur vi ska gå till väga, för jag vill gärna att dom står för i alla fall en del av kostdnaden!
Då blir han otrevlig och höjer rösten när andra kunder står runt om, han hotar även mig och min vän!
Så berättar han för oss hur, ursäkta språket men, hur dumma i huvudet vi är och att vi inte fattar någonting..
Säljaren som sålde delarna hittar på bortförklaringar och påstår att jag gett fel info om bil och fälgar vilket inte stämmer!
Pinsamt!
Så handla aldrig mer hos dom så slipper ni bli blåsta!

//Andreas

325 Inlägg
18 juni 2012
Håller helt med! Också köpt fälgar av dom, men bara en gång!

OPEL

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 juni 2012
Sen kanske ägaren av bilen bör kolla upp så det är rätt bultar vid montering också och inte bara förlita sig på någon random säljare som man inte känner.

Givetvis vill man ju gärna tro att man får rätt grejer när man beställer delar till en specifik bil, MEN man ska aldrig förlita sig på att säljaren kan allt och aldrig gör fel.

Sen hade dom väll så klart kunnat varit trevligare mot er dock, så anser att det är lite bådas fel här.

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
18 juni 2012
Oj det var lite ovanligt. Jobbar själv med de och de brukar vara väldigt noga med monteringskit osv även på netto fälgar. Var det verkligen så att du hade en lugn ton mot de och att det inte är din sida utav historien bara?

Sedan så i undrar jag vad för spacers det var? Var det deras egen, eller beställning via de bara?

Hoppas TS inte tar fel på mitt inlägg men jag vill gärna ha lite mer info antingen här eller via PM.
Typ vad för fälgar du har? Köpt via de? Vad för spacers, tjocklek osv samt vad har du fått för bultar första samt andra gången?

Med vänlig hälsning,
Senast redigerat av PITSTOP (18 juni 2012)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

5 198 Inlägg
19 juni 2012
Bjud gärna in företaget för diskution så får vi höra bådsas versioner.

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
19 juni 2012
Jag har köpt fälgar därifrån en gång, det enda strulet jag fick var att navringrna inte stämde. Ringe flera gånger dit och de skulle fixa nya, men de tgjorde dom inte. Jag var sugen på att testa fälgarna så jag knäckte ringarna och körde så i 4 år!

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

441 Inlägg
19 juni 2012
Spelar ingen roll om de har gett ut fel saker, är ju ändå upp till den som monterar det att se till att allt sitter som det ska. Om man fick fel en gång så borde man ha kollar en extra gång så allt satt som det skulle innan man kör skiten ur bilen på huddinge vägen.

Trist att du har fått fel saker, men de har inga skyldigheter efter som det är du som har monterat allt.

Hoppas dock på att de visar god wiill och hjälper TS med en del av kostnaden.

16 197 Inlägg
19 juni 2012
Har handlat där ett flertal ggr men har aldrig haft några problem.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök