Nu äre så att jag behöver en kärra att ta mig till och från jobbet och har då hittat en Saab 900 2.0t -97 för 11.5k kronor med 22-22,5k mil på mätaren.
Så, vad kan jag behöva tänka på när jag inhandlar bilen? Läste runt lite om att den har svaga punkter i framvagn och vevhusventen speciellt...
Den slingrar sig som en kåtsnok vid fullgas accelerationer. Detta beror främst på att det är ett Opel-chassi men det går att åtgärda för relativt billiga pengar. Väldigt trevlig bil å köra förövrigt och går som på lok samt relativt billigt. Vevhusventilationen är inge problem på den då det är en t5. Det är de nyare 9-5or 98-03 samt på 9-3orna. De bara går och går om man byter olja+filter relativt ofta. Känns bilen bra och din magkänsla bra så är de bara att köpa. Kolla så att backen går i ordentligt! Och som ovanstående, är den varmkör så skulle åtminstone jag backa ur...
Lycka till med köpet, kolla i min talladega om du vill ha lite inspiration!
Den slingrar sig som en kåtsnok vid fullgas accelerationer. Detta beror främst på att det är ett Opel-chassi men det går att åtgärda för relativt billiga pengar. Väldigt trevlig bil å köra förövrigt och går som på lok samt relativt billigt. Vevhusventilationen är inge problem på den då det är en t5. Det är de nyare 9-5or 98-03 samt på 9-3orna. De bara går och går om man byter olja+filter relativt ofta. Känns bilen bra och din magkänsla bra så är de bara att köpa. Kolla så att backen går i ordentligt! Och som ovanstående, är den varmkör så skulle åtminstone jag backa ur...
Lycka till med köpet, kolla i min talladega om du vill ha lite inspiration!
Tack så mycket! Okej då löste det sig snabbt då! Gissar på att byta stötdämpare och bussningar kan vara en lösning på "kåtsnoken"?
Absolut skall jag titta in! Känns som det är dags att börja någonting jag med efter att ha tittat på projekt i typ 6 månader
Den slingrar sig som en kåtsnok vid fullgas accelerationer. Detta beror främst på att det är ett Opel-chassi men det går att åtgärda för relativt billiga pengar. Väldigt trevlig bil å köra förövrigt och går som på lok samt relativt billigt. Vevhusventilationen är inge problem på den då det är en t5. Det är de nyare 9-5or 98-03 samt på 9-3orna. De bara går och går om man byter olja+filter relativt ofta. Känns bilen bra och din magkänsla bra så är de bara att köpa. Kolla så att backen går i ordentligt! Och som ovanstående, är den varmkör så skulle åtminstone jag backa ur...
Lycka till med köpet, kolla i min talladega om du vill ha lite inspiration!
Tack så mycket! Okej då löste det sig snabbt då! Gissar på att byta stötdämpare och bussningar kan vara en lösning på "kåtsnoken"?
Absolut skall jag titta in! Känns som det är dags att börja någonting jag med efter att ha tittat på projekt i typ 6 månader
Japp, sen kan du exempelvis modda dit ett övre motorfäste ifrån en 9000. Men fräscha sportdämpare samt ex.antal bussningar brukar lösa detta!
lösningen på "kåtsnoken" är stabilare bussningar i framvagnen och ett subframestag.. satt nya bussningar och en ny bilstein chassiesats på min gamla 900 talladega -97 och problemen fanns även på den..
Den slingrar sig som en kåtsnok vid fullgas accelerationer. Detta beror främst på att det är ett Opel-chassi men det går att åtgärda för relativt billiga pengar. Väldigt trevlig bil å köra förövrigt och går som på lok samt relativt billigt. Vevhusventilationen är inge problem på den då det är en t5. Det är de nyare 9-5or 98-03 samt på 9-3orna. De bara går och går om man byter olja+filter relativt ofta. Känns bilen bra och din magkänsla bra så är de bara att köpa. Kolla så att backen går i ordentligt! Och som ovanstående, är den varmkör så skulle åtminstone jag backa ur...
Lycka till med köpet, kolla i min talladega om du vill ha lite inspiration!
Tack så mycket! Okej då löste det sig snabbt då! Gissar på att byta stötdämpare och bussningar kan vara en lösning på "kåtsnoken"?
Absolut skall jag titta in! Känns som det är dags att börja någonting jag med efter att ha tittat på projekt i typ 6 månader
Japp, sen kan du exempelvis modda dit ett övre motorfäste ifrån en 9000. Men fräscha sportdämpare samt ex.antal bussningar brukar lösa detta!
Alright! får kika på allting om skeppet ror i hamn så't säga. Lite planering kvar
lösningen på "kåtsnoken" är stabilare bussningar i framvagnen och ett subframestag.. satt nya bussningar och en ny bilstein chassiesats på min gamla 900 talladega -97 och problemen fanns även på den..
jag har en talladega stående me dålig låda du kan få billigt som tusan annars har komplett steg 3 till den med om du vill åka lite snabbare te jobbet
riktigt goa bilar att åka i jag fastna för den direkt dock tappat lusten på att skruva med gammla bilar som alltid går sönder så ska köpa nyare grejjer.
Håller lite med, fick dock kärran till ett bra pris då SAABen blev såld. Plus att BMW har ett sällsynt Webasto soltak och någon fräsh röd a.k.a kontorsstolsinredning.