3929
Sök

Tips på ställen ang. gängning av fälgar och begangade däck i Helsingborg.

28 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Tjena!
Ska lämna in mina fälgar och få dom målade, dock vill de att fälgarna ska vara lösa när jag lämnar in dom. Vet någon ett bra och billigt ställe i Helsingborgs-området som kan gänga ur mina fälgar och har begangnade däck (eller fälgar som jag kan sätta in i mina egna däck)?

Tack på förhand!
/jocke

2 011 Inlägg
23 juni 2012
Förlåt, men menar du: Någon som kan ta av dina däck på fälgarna som ska göras vid och sen vill du ha några andra fälgar med däck under tiden som dina egna fixas?

Inte farten som dödar. Det är stoppen

Xenoholic
2 559 Inlägg
23 juni 2012
Shilex skrev:
Tjena!
Ska lämna in mina fälgar och få dom målade, dock vill de att fälgarna ska vara lösa när jag lämnar in dom. Vet någon ett bra och billigt ställe i Helsingborgs-området som kan gänga ur mina fälgar och har begangnade däck (eller fälgar som jag kan sätta in i mina egna däck)?

Tack på förhand!
/jocke

Kan du förklara vad det är som ska gängas?
Fattar inget hmm

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

28 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Clintan66 skrev:
Förlåt, men menar du: Någon som kan ta av dina däck på fälgarna som ska göras vid och sen vill du ha några andra fälgar med däck under tiden som dina egna fixas?

Precis! Stämmer så bra smile

28 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Shilex skrev:
Tjena!

Tack på förhand!
/jocke

Kan du förklara vad det är som ska gängas?
Fattar inget hmm

De fälgarna som sitter på min bil ska gängas eftersom jag ska lämna in dom hos en snubbe. Och då behöver jag ett par andra fälgar sålänge. smile

2 011 Inlägg
23 juni 2012
Har du inga vinter hjul att ha så länge?

Annars hör med Daniel eller någon av verkstäderna ute vid Ättekulla ind område. De kan säkert hjälpa dig.

Finns ju även många däck krängare ute vid Norra Hbg (Biltema till)

Inte farten som dödar. Det är stoppen

28 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
Clintan66 skrev:
Har du inga vinter hjul att ha så länge?

Annars hör med Daniel eller någon av verkstäderna ute vid Ättekulla ind område. De kan säkert hjälpa dig.

Finns ju även många däck krängare ute vid Norra Hbg (Biltema till)

Nix har ju inte det..
Är han Daniel duktig och tar inte för mkt i pris? smile

2 024 Inlägg
23 juni 2012
Du menar väl ändå kränga, inte gänga??

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

12 086 Inlägg
24 juni 2012
Det är väl nått skånskt påhitt, gänga däck tongue

28 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
Expoze skrev:

Är det inte samma sak? hehe....
Men det löste sig alltihop!
Ska ställa upp bilen hemma istället och låta den stå utan däck, men frågan är om biltemas: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … on-151098/ är och lita på? Min seat väger 1450kg tongue

Xenoholic
2 559 Inlägg
24 juni 2012
Shilex skrev:
Expoze skrev:

Ska ställa upp bilen hemma istället och låta den stå utan däck, men frågan är om biltemas: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o … on-151098/ är och lita på? Min seat väger 1450kg tongue

Har du tänkt o balansera hela bilen på bara en pallbock så skulle jag nog tveka lol

Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

28 Inlägg
24 juni 2012
Trådstartare
Aerocombi skrev:
Shilex skrev:
Expoze skrev:

Har du tänkt o balansera hela bilen på bara en pallbock så skulle jag nog tveka lol

haha jo visst.. nej men 4 st smile

309 Inlägg
24 juni 2012
jag har haft en v70 på fyra såna och dom väger ju en del så borde inte vara nån fara

Läser och släcker felkoder. pm för info

Xenoholic
2 559 Inlägg
25 juni 2012
Shilex skrev:
Aerocombi skrev:
Shilex skrev:

haha jo visst.. nej men 4 st smile

Alltså. Enkel matte. 4*1500kg=6000kg o det väger ju inte många pesonbilar.
Skulle inte ens tveka att ställa upp en fullsizejänkare på dessa.
Iom att de lär klara minst 2ton st beroende på att de måste garantera det de skriver att de pallar så de vill ju ha god marginal.
Så inget att tveka på alttså :-D

Sök