12 juli 2014
Trådstartare
Idag så har det hänt lite grann. Det som jag hann med idag var att dra fram ström till bränslepumparna inför provstarten i helgen.
Sen så har jag gått igenom inställningarna så att det inte är nåt som jag har glömt. Vissa saker såsom hur insprutningsföljd ska ställas in tycker jag är lite diffust men jag har fått några tips som förhoppningsvis hjälper till.
Imorgon ska kylaren kopplas in och lite vatten ska slås i. Nu tror jag inte att motorn kommer att gå så länge så att motorn blir varm men det skadar inte att ta det säkra före det osäkra.
Jag fick frågan av en bekant om vad som är kvar innan bilen är körbar. Helt klar blir den nog aldrig, men vad som krävs för att den ska blir körbar är lättare att säga.
Motorn:
Den är i princip startklar med original grenrör, turbo och raka insuget.
Men inför mappningen ska grenrör, insug, turbo, kamaxlar och spridare bytas.
Växellådan:
Spakstället ska bli klart och kardanaxeln ska byggas om. Utöver det så ska det monteras en lämplig koppling.
Hjulupphängning:
Nya coilovers fram.
R-ok till bakre bromsarna.
Det här är det som krävs för att den ska vara körbar. Sen så kommer det att hända mer roliga saker som kommer att presenteras vid senare tillfälle.