Mitsubishi Galant V6 -93 små fix!

Mitsubishi Galant V6 -93 små fix, invändig styling Baslåda på plats nu börjar de hända saker här om inte annat börjar väl snart saker trilla bort...
  • 5 Följare
  • 100 265 Visningar
  • Projektet avslutat 30 augusti 2012
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

kannebanne skrev:
Annars kan du låna min om du har tid med de wink

Sure lånar du ut S6an? wink

Bara jag får den med fulltank så får du tillbaka den när de är dax oh tanka eller byta däck.. wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

haha nej då wink
vi har 3 fordon till här hemma, en husbil, en toyota och en renualt.. Och snart drar mor iväg med husbilen då har man 3 bilar och köra med (y)

Då kan man plocka ner lite mer och sen bara ta en annan bil till jobbet! smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

De bilarna är så tråkiga att köra ändå..
Toyota Carina E -97 med nästan 48 000 mil på nacken sen 97..

Renualt Laguna -02. 28 000 mil på nacken 120 hk tråkig oh köra..

Mitsubishi Galant V6 28200 mil på nacken 150 hk oh rolig :3

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

KBAragger skrev:
ah... men bara de tar dig till jobbet så blir det väll bra då smile hoppas Mitsubishin får lite mer kraft nu när du ska fixa den smile

Vet dock ej hur mycket de blir effekt mässigt.. 150 hk räcker väl si så där.. det är ju bara det att man hittar ju inga chiptrim till den + finns typ inget trim till den? hmm
oh turbo konventera är för dyrt..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Mack skrev:

amoreex skrev:

KBAragger skrev:
ah... men bara de tar dig till jobbet så blir det väll bra då smile hoppas Mitsubishin får lite mer kraft nu när du ska fixa den smile

Vet dock ej hur mycket de blir effekt mässigt.. 150 hk räcker väl si så där.. det är ju bara det att man hittar ju inga chiptrim till den + finns typ inget trim till den? hmm
oh turbo konventera är för dyrt..

150 räcker gott och väl tycker jag.
Även om du skulle finna något trimchip av något slag, så är det nog inte värd den lilla effektökningen tyvärr.
Då är det trevligare med desto mer puts under huven..tycker jag.

Eftersom det är en V6 med så blir de ju lite mer vrid i det hela också.. så man får ju rätt lätt däcken oh skrika när man ser vit stopp skylt oh ska iväg..

Nä det lär nog mer bli puts och spara pengarna till nästa bil smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

KBAragger skrev:

amoreex skrev:

KBAragger skrev:
ah... men bara de tar dig till jobbet så blir det väll bra då smile hoppas Mitsubishin får lite mer kraft nu när du ska fixa den smile

Vet dock ej hur mycket de blir effekt mässigt.. 150 hk räcker väl si så där.. det är ju bara det att man hittar ju inga chiptrim till den + finns typ inget trim till den? hmm
oh turbo konventera är för dyrt..

turbo konvertera? åk till skroten och leta upp någon gammel saab så lär du hitta en, tror inte häller handlarn tar för mycke för den smile

Det hade ju kanske fungerat faktiskt.. frågan är ifall såna delar passar rakt på utan förstora ändringar?

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

kannebanne skrev:
340 hk 14 tusen mil på magen sen 02 wink

Gav du bara 5000 kr för din då ? wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Vad kan de bli för kostnader på allt det?
kan man ej svetsa något så att man bara driver turbon med de 3 främre avgasrören?
För den lär väl inte behöva alla 6?

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

kannebanne skrev:
De ska gå att sätt turbon längst bak innan ljuddämparen smile

Varför skulle man vvilja sätta turbon där?

Den skall ju synas! smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

oh med sleeper menar du?

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

kannebanne skrev:

amoreex skrev:
oh med sleeper menar du?

Ingen tror att du har turbo och har en sjukt kraftig bil utan turbo smile

Jaha du menar så smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Mervolic skrev:
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag. smile

Tänkte göra det! smile

insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Mervolic skrev:

amoreex skrev:

Mervolic skrev:
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag. smile

Tänkte göra det! smile

insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o

Låter bra det.

Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?

Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..

För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Roliga är att som den är nu är toppfarten utan problem över 180... varit uppe i 180 en gång oh då låg varvmätaren på ca 6200... tryckte jag dock ner gasen hela vägen drog den vidare.. fast vägen blev mindre så släppte av.. så man kan ju undra hur de blir med en turbo då.... frågan är ju .. pris? hmm

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Mervolic skrev:

amoreex skrev:

Mervolic skrev:

Låter bra det.

Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?

Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..

För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o

Det är nog ingen fara, om det inte ligger på för länge... annars går det säkert att reparera skadan också. Det visar sig! smile

Det kommer väl ligga på från halv 6 på morgonen till kanske halv 3 på dagen då jag kommer hem och kommer direkt ta papper med lite ljummet vatten och torka bort det smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

kannebanne skrev:

amoreex skrev:
Roliga är att som den är nu är toppfarten utan problem över 180... varit uppe i 180 en gång oh då låg varvmätaren på ca 6200... tryckte jag dock ner gasen hela vägen drog den vidare.. fast vägen blev mindre så släppte av.. så man kan ju undra hur de blir med en turbo då.... frågan är ju .. pris? hmm

Räkna med 15000

Det ser jag de dock inte värt.. då får de 150 HK räcka så länge faktiskt! smile

Vill inte ha för kraftig bil när man bara har körkortet på prov.. wink

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

KBAragger skrev:

amoreex skrev:
Roliga är att som den är nu är toppfarten utan problem över 180... varit uppe i 180 en gång oh då låg varvmätaren på ca 6200... tryckte jag dock ner gasen hela vägen drog den vidare.. fast vägen blev mindre så släppte av.. så man kan ju undra hur de blir med en turbo då.... frågan är ju .. pris? hmm

som han skrev i tråden (som ni sa den hade 4 cyllar så räkna med bättre smile ) ''0-100: Svårt att mäta då nya däck i originaldimension inte greppar så bra men ca 6.3s med ett hysteriskt hjulspinn upp till ca 130 km/h. En bättre utväxling på lådan skulle kapa tiden då jag nu måste slänga i trean vid ca 80 km/h. Med grepp i asfalten kapas tiden rejält.'' låter rätt bra, tar du allt från skroten lär prislappen nog inte vara allt för hög hmm åk till returbilen de lär ha bra priser på sånt
http://www.returbilen.se/prislista.htm?anl=7 t.ex. 500 spänn för ett aggregat

De där var ju riktigt bra priser.. dock var ju de ända galanterna de hade Kombi från 98..

Men man kan väl ta turbon från t ex en saab?

fast frågan är ju vad de kan kosta som slutsumma ändå även om man köper allt begagnat..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
12 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Jo jag såg det fast hittar ingen av dem som har turbo. hade varit kul om man kunde komma över motorn till en Vr4... de är ju oftast matade med Twin turbo...

Men men nu blir de inget mer skrivande förens när nästa update kommer! smile

Blir tyvärr dra sig snart upp vid 5 för jobb.. usch.

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
17 juli 2012 · 2 712 Inlägg

Dax för kort update! smile

Har idag varit och pratat i telefon med AutoHifi.se

Jätte trevliga.. pratade med han om vilka saker jag ville ha osv så bjöd han mig även på lite smått oh gått som ni får veta mer om när jag får paketet ! smile

ca 5 minuter efter jag lagt leveransen fick jag mail om att den vart paketerad och skickad! smile

Så förhoppningsvis har jag sakerna redan imorgon, nu gäller det bara att vänta på kabelpaketet ifrån Ljudstudion! smile

Lägger en liten söt bild på lådan! smile


http://img.noxshop.se/11024/item/8d3a0bc9-ca47-415c-b88a-9400507f3ea4_l.jpg

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
amoreex
17 juli 2012 · 2 712 Inlägg

det är 3x10 tum sluten låda  på 500 watt RMS smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang