3130
Sök

OBD2 ELM327 Bluetooth (blåtand) adapter - Lista över testade bilar.

640 Inlägg
10 juli 2013
accerhawk92 skrev:
Confide skrev:
Varför inte bluetooth om jag får fråga? Billigare, garanterat enklare att koppla upp och lika snabb smile?

Okej, är BT verkligen lika snabb? Läst runt lite och wifi ska ha snabbare respons. Men det kanske inte är märkbart?

Är väl själva uppkopplingen av enheter som går lite långsamt över blåtand, precis som när du t.ex. trycker på svara-knappen på ett blåtandsheadset. Men när samtalet väl är igång så kan informationen flöda fritt, lika med informationen från OBD. Jag tycker mig kunna se att varvtalsräknaren i appen är snabbare än den i bilen. Men då är ju inte bilens världens snabbaste heller smile

Avstängd
10 388 Inlägg
10 juli 2013
pulchi skrev:
accerhawk92 skrev:
Confide skrev:
Varför inte bluetooth om jag får fråga? Billigare, garanterat enklare att koppla upp och lika snabb smile?

Okej, är BT verkligen lika snabb? Läst runt lite och wifi ska ha snabbare respons. Men det kanske inte är märkbart?

Är väl själva uppkopplingen av enheter som går lite långsamt över blåtand, precis som när du t.ex. trycker på svara-knappen på ett blåtandsheadset. Men när samtalet väl är igång så kan informationen flöda fritt, lika med informationen från OBD. Jag tycker mig kunna se att varvtalsräknaren i appen är snabbare än den i bilen. Men då är ju inte bilens världens snabbaste heller smile

Fast, å andra sidan, BT är ju betydligt mycket långsammare sett till hastighet. Men som vi båda påpekat, det är inget som i sammanhanget påverkar användandet

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sir
935 Inlägg
10 juli 2013
Testat Audi A4 2005:a funkade inte.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

9 Inlägg
10 juli 2013
it_mutt skrev:
pulchi skrev:
accerhawk92 skrev:

Fast, å andra sidan, BT är ju betydligt mycket långsammare sett till hastighet. Men som vi båda påpekat, det är inget som i sammanhanget påverkar användandet

Okej tack så hemskt mycket för denna information smile! Då blir det att köpa sig en BT enhet hehe.
Men vilken BT enhet ska man köra på isånafall? ELM327 bluetooth eller Kiwi 2 BT?
Senast redigerat av accerhawk92 (11 juli 2013)

91 Inlägg
17 juli 2013
BMW M3 e46 -02 månad 6,  tourqe-pro, elm327 funkar fint, funkar även på corvette c6 årsmodell 07 !

42 Inlägg
21 juli 2013
Undrar nyfiket vart man hittar koden nånstans på skivan man fick med till ELM327 bluetooth. för tydligen så ska man ha nån kod i början vad jag förstått det som ?

640 Inlägg
21 juli 2013
Niiko skrev:
Undrar nyfiket vart man hittar koden nånstans på skivan man fick med till ELM327 bluetooth. för tydligen så ska man ha nån kod i början vad jag förstått det som ?

Jag hade 0000 på min, men har sett andra forum där folk haft både 1234 och 6789 som koder beroende på varifrån den är köpt.

115 Inlägg
22 juli 2013
1234 har jag på min. Provade först 0000, fick ingen kontakt, provade 1111 fungerade inte, så testade jag 1234, vips fungerar det.
Så testa olika koder som finns i detta tråd., fungerar det inte, åk tillbaka och byt eller häva köpet och köp på annan affär.

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
22 juli 2013
Vadå fick ni inte med koder?
Jag fick med en liten söt cd skiva med info på och med pw.. tongue

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

640 Inlägg
22 juli 2013
MadeByMe skrev:

Jodå, det kom med en liten CD-skiva. Men dokumentation läser man inte förrän man misslyckats wink

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
22 juli 2013
pulchi skrev:
MadeByMe skrev:

Jodå, det kom med en liten CD-skiva. Men dokumentation läser man inte förrän man misslyckats wink

True! lol

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

42 Inlägg
22 juli 2013
MadeByMe skrev:

Vart står infon och pw't nånstans på skivan? Kollat men hittar inge :S

1 587 Inlägg
25 juli 2013
Någon som testat på en 850 96a eller kanske en 850R ?

466 Inlägg
25 juli 2013
kanske är sakt innan. funkar på volvo s60 och c 70. och peugot 206. fick det inte att funka på saab 9-5a

grön aktivist
846 Inlägg
25 juli 2013
Säger det igen då : funkade utan problem på en 9-5 Aero -00, även felkoder lästes ut och raderades!
Även testat en Volvo 850 R och den fick kontakt där med (bilen hade ingen felkod, men varvräknare och dylikt fungerade).

466 Inlägg
25 juli 2013
okej.. ja den 9-5an jag testade på funkade inte alls. 1999 års.. kan ju vara fel någonstans på bilen

15 Inlägg
25 juli 2013
funkade klockrent på min audi a4 1.8t 2003, funkade dock inte på polarens saab 9-5 2,3t årsm 1999

1 587 Inlägg
25 juli 2013
Confide skrev:
Säger det igen då : funkade utan problem på en 9-5 Aero -00, även felkoder lästes ut och raderades!
Även testat en Volvo 850 R och den fick kontakt där med (bilen hade ingen felkod, men varvräknare och dylikt fungerade).

Tackar ! big_smile Då åker jag till teknik magasinet imorgon och köper en enhet !

466 Inlägg
25 juli 2013
jag köpte min på tradera.... bästa grej jag har köpt ... helt klart nöjd

Jackass
799 Inlägg
27 juli 2013
Trådstartare
Severin skrev:
Någon som testat på en 850 96a eller kanske en 850R ?

Testat på en T5 från 94, ingen framgång.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Sök