Projekt S80II 2.4D -ekgbg- edition

Ja då va det då min tur att starta ett projekt. Har på mina tidigare bilar funderat på att lägga upp ett projekttråd men det har inte blivit av. Så nu tänkte jag få tummen ur och lägga upp det här. Bilen i fråga är en Volvo S80II 2.4D ifrån 2007 som inhandlades 28/6-12.
  • 111 Följare
  • 222 597 Visningar
  • Projektet avslutat 17 maj 2014
-ekgbg-
11 april 2013 · 977 Inlägg

Midaz skrev:
fan va pengar du pungar ut nu på vårkanten! smile

Sånt är farligt att börja räkna på. smile Huvudsaken är att frugan inte vet hur mycket pengar det rör sig om. lol

Midaz
11 april 2013 · 285 Inlägg

-ekgbg- skrev:

Midaz skrev:
fan va pengar du pungar ut nu på vårkanten! smile

Sånt är farligt att börja räkna på. smile Huvudsaken är att frugan inte vet hur mycket pengar det rör sig om. lol

Haha! ja sånt kan ju förstöra semesterfriden! wink

H4ST That Shit Cray
11 april 2013 · 1 087 Inlägg

Ser fram emot resultatet efter slutrören och framför allt coilovers! Du får köra lite stance nu wink

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
-ekgbg-
11 april 2013 · 977 Inlägg

_Hast_ skrev:
Ser fram emot resultatet efter slutrören och framför allt coilovers! Du får köra lite stance nu wink

Ja det hade inte varit fel att fixa lite camber så man kan sänka lite extra så det inte tar i skärmkanterna. big_smile

spokenratt
11 april 2013 · 3 860 Inlägg

Ser grymt fram emot ändrören!!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
-ekgbg-
11 april 2013 · 977 Inlägg

spokenratt skrev:
Ser grymt fram emot ändrören!!

Det får bli bilder imorgon. wink De ville nämligen bråka så jag blev färdig först när det var mörkt ute. mad

H4ST That Shit Cray
11 april 2013 · 1 087 Inlägg

-ekgbg- skrev:

_Hast_ skrev:
Ser fram emot resultatet efter slutrören och framför allt coilovers! Du får köra lite stance nu wink

Ja det hade inte varit fel att fixa lite camber så man kan sänka lite extra så det inte tar i skärmkanterna. big_smile

Lär dig ställa in så får du hjälpa mig med min projekt bil i sommar wink

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
-ekgbg-
11 april 2013 · 977 Inlägg

_Hast_ skrev:

-ekgbg- skrev:

_Hast_ skrev:
Ser fram emot resultatet efter slutrören och framför allt coilovers! Du får köra lite stance nu wink

Ja det hade inte varit fel att fixa lite camber så man kan sänka lite extra så det inte tar i skärmkanterna. big_smile

Lär dig ställa in så får du hjälpa mig med min projekt bil i sommar wink

Låter spännande. Vad blir det för bil eller det kanske är hemligt? wink Lär ju dock käka däck om man har för kraftig camber och det är väl knappast något att rekommendera på min bil som jag kör året runt.

H4ST That Shit Cray
11 april 2013 · 1 087 Inlägg

-ekgbg- skrev:
Låter spännande. Vad blir det för bil eller det kanske är hemligt? wink Lär ju dock käka däck om man har för kraftig camber och det är väl knappast något att rekommendera på min bil som jag kör året runt.

Lite hemligt är det väl roll Ohja jag hade tänkt ha den som endast sommarbil så ska köra på billigaste möjliga däck och lite löjlig camber wink

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
-ekgbg-
12 april 2013 · 977 Inlägg

_Hast_ skrev:

-ekgbg- skrev:
Låter spännande. Vad blir det för bil eller det kanske är hemligt? wink Lär ju dock käka däck om man har för kraftig camber och det är väl knappast något att rekommendera på min bil som jag kör året runt.

Lite hemligt är det väl roll Ohja jag hade tänkt ha den som endast sommarbil så ska köra på billigaste möjliga däck och lite löjlig camber wink

Spännande! wink

-ekgbg-
12 april 2013 · 977 Inlägg

Igår monterade de nya slutrören. Idiotisk lösning med "distansbrickorna". Får tacka Ermin för hjälpen. smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75250/75250-ab0607dae2aafac0c8feac3ef7a108ca.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/76/75250/75250-93f8c9c6224c4e908ce151ce61e74ecf.jpg

spokenratt
12 april 2013 · 3 860 Inlägg

Dom sitter bra du wink

Vart dom struliga att montera?!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
-ekgbg-
12 april 2013 · 977 Inlägg

spokenratt skrev:
Dom sitter bra du wink

Vart dom struliga att montera?!

Ja det kan man säga. Hade underlättat om "stumpen" varit längre som man monterade slutrören på. Så jag måste kolla på det så de sitter ordentligt. Inte så roligt att tappa slutrören när de kostar nästan 800 kr/st.

spokenratt
12 april 2013 · 3 860 Inlägg

-ekgbg- skrev:

spokenratt skrev:
Dom sitter bra du wink

Vart dom struliga att montera?!

Ja det kan man säga. Hade underlättat om "stumpen" varit längre som man monterade slutrören på. Så jag måste kolla på det så de sitter ordentligt. Inte så roligt att tappa slutrören när de kostar nästan 800 kr/st.

Ok, men det blev snyggt iaf!

NJae.. att tappa dom är ju inget att sträva efter iaf...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
-ekgbg-
12 april 2013 · 977 Inlägg

spokenratt skrev:

-ekgbg- skrev:

spokenratt skrev:
Dom sitter bra du wink

Vart dom struliga att montera?!

Ja det kan man säga. Hade underlättat om "stumpen" varit längre som man monterade slutrören på. Så jag måste kolla på det så de sitter ordentligt. Inte så roligt att tappa slutrören när de kostar nästan 800 kr/st.

Ok, men det blev snyggt iaf!

NJae.. att tappa dom är ju inget att sträva efter iaf...

Ja jag tycker storleken är helt perfekt. cool

spokenratt
12 april 2013 · 3 860 Inlägg

-ekgbg- skrev:

spokenratt skrev:

-ekgbg- skrev:

Ja det kan man säga. Hade underlättat om "stumpen" varit längre som man monterade slutrören på. Så jag måste kolla på det så de sitter ordentligt. Inte så roligt att tappa slutrören när de kostar nästan 800 kr/st.

Ok, men det blev snyggt iaf!

NJae.. att tappa dom är ju inget att sträva efter iaf...

Ja jag tycker storleken är helt perfekt. cool

Ja håller med! tur att det blev 4" nästan... ser inte alls för stort ut!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
ts007
12 april 2013 · 1 777 Inlägg

Storleken har betydelse haha. Snyggt som fan!!

Volvo V70n "T-gul Edition" (2006)
Ermin
12 april 2013 · 94 Inlägg

Det blev ett stort lyft med dessa slutrör smile

Slemrotta
12 april 2013 · 533 Inlägg

Riktigt snyggt, passar perfekt big_smile

-ekgbg-
12 april 2013 · 977 Inlägg

Tack allihopa! big_smile Lutar åt att slutdämparna får sig lite svart färg också.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang