3723
Sök

postväxel hjälp!

1 Inlägg
25 september 2006
Trådstartare
imorgon köper jag en Fiesta ST, lite av beloppet blir betalat via postväxel.
nu när jag kom hem såg jag att växeln var skriven på mig, är detta verkligen rätt? ska det inte stå mottagarens namn?
men om detta är rätt, att det SKA stå mitt namn, måste jag vara med på banken då?
Jag vet att jag ska skriva mitt namn på baksidan av växeln, men jag finner det lite knepigt att det står mitt namn på växeln.
Som det stod ovan ska jag INTE vara med på banken, jag ska i princip bara lämna växeln plus lite pengar, men jag vill inte ha något klabb...
Tacksam för svar!

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
25 september 2006
hm det står ju både mottagare och vem som sänder den smile

25 Inlägg
25 september 2006
Du kan skriva postväxeln på dig själv och sedan skriva över den till en annan person.
Genom att skriva överlåtes till XXX XXXXX personnr XXXXXX XXXX på baksidan och underteckna med ditt namn, signatur, stad, datum.
Då behöver du inte vara med på banken.
Senast redigerat av hammar016 (25 september 2006)

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
29 september 2006
Det går att skriva den på mottagaren, men är en fördel om du skriver den på dig själv, om det inte skulle bli någon affär.

Signaturtext kan du vara själv!

1 854 Inlägg
29 september 2006
hammar016 skrev:
Du kan skriva postväxeln på dig själv och sedan skriva över den till en annan person.
Genom att skriva överlåtes till XXX XXXXX personnr XXXXXX XXXX på baksidan och underteckna med ditt namn, signatur, stad, datum.
Då behöver du inte vara med på banken.

Exakt men lika bra att ni går till banken så allt blir rätt, det handlar ju om en hel del cash..

Sök