3563
Sök

Köpråd: "Raktfram racer" max 80k kr

TI AMO INTER PER SEMPRE
224 Inlägg
18 juli 2012
#61
VX220 Turbo big_smile

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is

1 255 Inlägg
18 juli 2012
#62
Adder skrev:
Anubis skrev:
Här har du en http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … 16&w=3

Här har du med en som går riktigt bra http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 16&w=3

201m på 7,55 och slut fart på 151km/h o den kostar 48k då har du 32k till o få den o åka snabbare på.

Fast tar man den nedersta så får man ju betala för att den går så pass bra/är körd där efter.

Nedsatt pris pågrund av kopplings problem ,kopplingen fungerar bra efter luftning men efter en stund tappar den trycket & vibrerar.

Nedanstående pris gäller som den står måste tas på kärra om man inte vill starta den på tvåan & köra hem smile.

Jo lär dock inte kosta mer än 32k o fixa :-P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Adder
972 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#63
Anubis skrev:
Adder skrev:
Anubis skrev:
Här har du en http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … 16&w=3

Här har du med en som går riktigt bra http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 16&w=3

201m på 7,55 och slut fart på 151km/h o den kostar 48k då har du 32k till o få den o åka snabbare på.

Fast tar man den nedersta så får man ju betala för att den går så pass bra/är körd där efter.

Nedsatt pris pågrund av kopplings problem ,kopplingen fungerar bra efter luftning men efter en stund tappar den trycket & vibrerar.

Nedanstående pris gäller som den står måste tas på kärra om man inte vill starta den på tvåan & köra hem smile.

Jo lär dock inte kosta mer än 32k o fixa :-P

Hehe, de har du ju helt rätt i men börjar de strula så kan man ju undra hur allt annat mår men men, vi får se den dagen de blir aktuellt smile

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#64
Gilgamesh skrev:
VX220 Turbo big_smile

Jo men billigaste kosta 95k flera låg runt 115k sen ska de tas hem reggas och fixas. Vad kostar inte de att fixa lysena eller är de "bara" att ställa om dem ?

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

1 255 Inlägg
18 juli 2012
#65
Adder skrev:
Anubis skrev:
Adder skrev:

Fast tar man den nedersta så får man ju betala för att den går så pass bra/är körd där efter.

Nedsatt pris pågrund av kopplings problem ,kopplingen fungerar bra efter luftning men efter en stund tappar den trycket & vibrerar.

Nedanstående pris gäller som den står måste tas på kärra om man inte vill starta den på tvåan & köra hem smile.

Jo lär dock inte kosta mer än 32k o fixa :-P

Hehe, de har du ju helt rätt i men börjar de strula så kan man ju undra hur allt annat mår men men, vi får se den dagen de blir aktuellt smile

Jag hade hellre satsat på den andra ja länka den ja länka dig innan smile men som sagt är ju en bit o åka.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
18 juli 2012
#66
http://www.blocket.se/osby/Toyota_Supra … 20&w=3 tycker man får något snabbt för 45k.. smile

~Andy~

grön aktivist
846 Inlägg
18 juli 2012
#67
Man kommer fortfarande få skruva som fan tongue.
Däremot så lär den inte ha 500 kusar... Isåfall så lever soppapumpen långt över begränsningen =P!


Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
18 juli 2012
#68
Confide skrev:
Man kommer fortfarande få skruva som fan tongue.
Däremot så lär den inte ha 500 kusar... Isåfall så lever soppapumpen långt över begränsningen =P!

Nja det beror lite på vilken det är men den lever på gränsen iaf wink Han hade ju tydligen bänk papper på det så tongue

~Andy~

Räser Förer
386 Inlägg
18 juli 2012
#69
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt
Senast redigerat av reyland (18 juli 2012)

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo

1 255 Inlägg
18 juli 2012
#70
reyland skrev:
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt

Jo en evo :-P

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Räser Förer
386 Inlägg
18 juli 2012
#71
Anubis skrev:
reyland skrev:
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt

Jo en evo :-P

Jajo men evo var ju inget alternativ för trådskaparen heller smile dessutom är s2 10 gånger göttigare ljud i också smile

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo

Adder
972 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
#72
reyland skrev:
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt

S2orna är ju schyssta men de flesta har ju gått 20k+ mil vilket inte känns så lockande men jag vet inte.

Refererar dels ju lite till dig när du hade din, du nämnde att de vart rätt dyrt om vissa saker pajja.
Sen hade jag en i förra garaget som köpte en risig och skulle fixa till den t ex bromsar de var ju rätt saftig peng för de lika så lite annat smått och gott. Men jag vet inte.

Denna såg ju inte helt fel ut http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_S2 … 20&w=3

Sen var ju försäkringen skapligt dyr om den är reggad som en S2a. Står de t ex AUDI 89 Q, 1993 Så kosta den 7000 kr stod de S2 kosta den 10000 kr =/

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

Adder
972 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
#73
reyland skrev:
Anubis skrev:
reyland skrev:
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt

Jo en evo :-P

Jajo men evo var ju inget alternativ för trådskaparen heller smile dessutom är s2 10 gånger göttigare ljud i också smile

Inget alt är väl att ta i, men vill helst ha något bakhjulsdrivet bara för att smile Men då är de ju svårt att få den att få fäste så, vi får se. Speedstern måste ju bort först.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\

1 255 Inlägg
19 juli 2012
#74
Adder skrev:
reyland skrev:
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt

S2orna är ju schyssta men de flesta har ju gått 20k+ mil vilket inte känns så lockande men jag vet inte.

Refererar dels ju lite till dig när du hade din, du nämnde att de vart rätt dyrt om vissa saker pajja.
Sen hade jag en i förra garaget som köpte en risig och skulle fixa till den t ex bromsar de var ju rätt saftig peng för de lika så lite annat smått och gott. Men jag vet inte.

Denna såg ju inte helt fel ut http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_S2 … 20&w=3

Sen var ju försäkringen skapligt dyr om den är reggad som en S2a. Står de t ex AUDI 89 Q, 1993 Så kosta den 7000 kr stod de S2 kosta den 10000 kr =/

Ser ut o va i jävligt bra skick smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Räser Förer
386 Inlägg
20 juli 2012
#75
Om du ska ha rwd så är bmw det enda rätta wink

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo

Hjultomte
1 500 Inlägg
20 juli 2012
#76
Adder skrev:
reyland skrev:
Om du ska ha rakt fram bil är s2 det bästa valet, mycket effekt och hållbart, lätta att skruva med också

Förstår dock inte ditt resonemang med dyra delar direkt =S det kommer inte bli direkt billigt vilken bil du än köper och för 80 lapp får du inte mycket som går under 5.8 till 100 direkt

S2orna är ju schyssta men de flesta har ju gått 20k+ mil vilket inte känns så lockande men jag vet inte.

Refererar dels ju lite till dig när du hade din, du nämnde att de vart rätt dyrt om vissa saker pajja.
Sen hade jag en i förra garaget som köpte en risig och skulle fixa till den t ex bromsar de var ju rätt saftig peng för de lika så lite annat smått och gott. Men jag vet inte.

Denna såg ju inte helt fel ut http://www.blocket.se/jonkoping/Audi_S2 … 20&w=3

Sen var ju försäkringen skapligt dyr om den är reggad som en S2a. Står de t ex AUDI 89 Q, 1993 Så kosta den 7000 kr stod de S2 kosta den 10000 kr =/

Hur får han till att bilen är i original skick när han har kletat på en massa kolfiber? samt ögonlock är väll inte original?
Senast redigerat av TooS (20 juli 2012)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 juli 2012
#77
Anubis skrev:
Emilius skrev:
Anubis skrev:

De gamla är rappare än de nya då dom väger bra mycket mindre men för 80k går de lätt fixa en evo 1-3 o få upp han i 400hk, sen verkar ju ingen av de k20 motorerna i filmerna va original vilket också blir väldigt missvisande.

Och att evo är slöa bilar stämmer ju ändå inte riktigt låter som ett dumt påstående, hur kan en bil som helt original gör 0-100 under 5 sekunder va slö?

Brorsan, vem sa något om att en K20 måste vara original? Nu höftar du bara grejer för att försvara dina älskade evos.

För övrigt är den andra motorn ingen K20 utan en J-serie V6 som är original.

Jag vill se den som bygger en Evo med 400hk för 80 lappar, vad kostar en sån i inköp för det första, 70?

0-100 på 5 sekunder är slött om man jämför med vad man betalar för skiten.

Här har du en http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … 16&w=3

Här har du med en som går riktigt bra http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 16&w=3

201m på 7,55 och slut fart på 151km/h o den kostar 48k då har du 32k till o få den o åka snabbare på.

Fegt med 4wd å visa tiderna på 201...   till och med min gamla volvo gick 136km/h med bara 300 hästar för 3 år sedan ett par slicks på de så hade den ännu fortare...


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
20 juli 2012
#78
Stormcatcher skrev:
Winterdrift skrev:
Corvette C5? Finns en packe såna kring 160-170k, ska göra 0-100 på 4,8~

M3 E46 ligger strax under 5an också, samma prisklass som C5orna

Precis, Corvette är kända för att bara gå rakt fram big_smile Så var det med den gamla Stingray iallafall...

Det där ändrade sig radikalt när C4:an kom 1984. Innan dess var det just rakt fram. Näe, C4, C5 och C6 går att svänga med oxå!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

1 255 Inlägg
20 juli 2012
#79
Xuri skrev:
Anubis skrev:
Emilius skrev:

Brorsan, vem sa något om att en K20 måste vara original? Nu höftar du bara grejer för att försvara dina älskade evos.

För övrigt är den andra motorn ingen K20 utan en J-serie V6 som är original.

Jag vill se den som bygger en Evo med 400hk för 80 lappar, vad kostar en sån i inköp för det första, 70?

0-100 på 5 sekunder är slött om man jämför med vad man betalar för skiten.

Här har du en http://www.blocket.se/jamtland/Mitsubis … 16&w=3

Här har du med en som går riktigt bra http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 16&w=3

201m på 7,55 och slut fart på 151km/h o den kostar 48k då har du 32k till o få den o åka snabbare på.

Fegt med 4wd å visa tiderna på 201...   till och med min gamla volvo gick 136km/h med bara 300 hästar för 3 år
sedan ett par slicks på de så hade den ännu fortare...

Nä ju snabbare 60-fot man får ju sämre blir topphastigheten men tiden blir bättre....

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Räser Förer
386 Inlägg
20 juli 2012
#80
Spelar väll ingen roll om bilen gått 20000mil eller mer? Även om bilen gått 8000 mil så kan den ändå va slut. Förstår inte riktigt vad du är ute efter direkt, vill du ha en bil du inte behöver skruva med eller? Supra mk4 är ju annars är grymt bra alternativ. Mycket effekt och bra hållbarhet men då får du lägga till en 40 lappar ungefär. För 80 får du inte mycket tyvärr, bara nån gammal 200sx o sånt skit och då får du skruva vare sig du vill eller inte smile allt beror ju på såklart vad du ska ha bilen till...

Swedish Bmw Mafia
Ett riktigt sprut, det enda rätta
Lindbäck Motorsport @ facebook
Bmw M535 Turbo


Sök