Personligen skulle inte jag vilja köra bana med någon som inte ens har körkort.
Just de, man kör ju bättre med ett plastkort.
Man kanske inte kör bättre, men man har troligtvis lite mer koll än en snorvalp på 17 år som övningskör. Vidare anser jag att många som kör på bana ej borde få köra där överhuvudtaget, då de helt saknar kunskap i körning, bromsning, kruvtagning osv.
Jag menar, hur många gånger har vi inte sett personer som bromsar i kruvor! Sådana borde inte få köra på bana mer.
Man kanske inte kör bättre, men man har troligtvis lite mer koll än en snorvalp på 17 år som övningskör. Vidare anser jag att många som kör på bana ej borde få köra där överhuvudtaget, då de helt saknar kunskap i körning, bromsning, kruvtagning osv.
Jag menar, hur många gånger har vi inte sett personer som bromsar i kruvor! Sådana borde inte få köra på bana mer.
sen så tror ju jag att en kille/tjej på 16/17år med redigt bilintresse kör bättre än många som haft körkort i 5-10år och om man ej kan köra så tror jag nog inte heller att man ger sig ut på bana
Det där med att ungdomar inte kan köra är skitsnack Körde själv när jag var 16, dock så var det amatör drifting runt det lokala industriområdet tre på natten men fan vad mycket jag lärde mig och snabbt också! Tycker jag körde bättre då än många 30 åringar på banan idag.
Tycker det är helt fel att bedöma folk efter ålder, dock så är majoriteten av svenska ungdomar idag mellan 14-16 inte så "bil-smarta" och vet knappt hur många cylindrar en T5 har.
Senast redigerat av PerfectionR (16 juli 2012)
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Det där med att ungdomar inte kan köra är skitsnack Körde själv när jag var 16, dock så var det amatör drifting runt det lokala industriområdet tre på natten men fan vad mycket jag lärde mig och snabbt också! Tycker jag körde bättre då än många 30 åringar på banan idag.
Tycker det är helt fel att bedöma folk efter ålder, dock så är majoriteten av svenska ungdomar idag mellan 14-16 inte så "bil-smarta" och vet knappt hur många cylindrar en T5 har.
Och sen vaknade du.
Det var inte jag som krockade min S13
"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti
Och sen vaknade du.
Det var inte jag som krockade min S13
Jag har krockat en gång, ja. Det gör dock inte ditt dravel mer sant.
Finns försäkringsbolag som godtar bankörning/rallykörning/buskörning också.
Svensk trafiklagstiftning säger tydligt att trafikförsäkrningen gäller ej vid bankörning, förarutveckling m.m samt events som kan likställas vid tävling, träning förarutveckling m.m
Självfallet finsn det undantag - men till 99,9% gäller den aldrig - Därav mitt ( ! ) som jag avslutade min tidigare text med.
Exempelvis så gäller baa BMW-klubebns försäkringar på banträffar sakntionerade utav SBF, o bara med BMW-bilar Liknande gäller Porsche-klubbens körningar. O nån annan klubb i Sverige, tror det är Alfa-klubben. Under en rallytävling så är fordonet oförsäkrat från det att det rullar över startlinjen tills det att det korsar mållinjen på respektive sträcka.
Att du alltid ska hoppa på en och anklaga en för att ljuga. Först anklagar du mig för att jag ljuger om vad jag äger/ägt, sedan så tycker du att jag är fejk på grund av det namn jag använde och nu menar du att jag ljuger om när jag började busa?
Att du alltid ska hoppa på en och anklaga en för att ljuga. Först anklagar du mig för att jag ljuger om vad jag äger/ägt, sedan så tycker du att jag är fejk på grund av det namn jag använde och nu menar du att jag ljuger om när jag började busa?
Ja, precis. Det är ju så uppenbart, tycker du inte själv att det börjar bli pinsamt?
Ja, precis. Det är ju så uppenbart, tycker du inte själv att det börjar bli pinsamt?
Skitsamma, whatever floats your boat..
Pinsamt?
Jag bryr mig inte om vad du eller såna som dig tycker. Ni gillar bara att hoppa på folk för att försöka bevisa att någon är ett troll för att sedan uppstå som en hjälte-.
Jag var medlem på GTROC i fyra år och INGEN bad mig om bilder på min bil, endast en gång lade jag upp en bild på bilen med kolfiberhuv eftersom det var en som ville se hur produkten satt.
Varför bryr du dig ens? Jag ser det som avundsjuka och tar det positivt. Jag bygger ju din drömbil som du troligen aldrig kommer äga
Funderade på att maila alla bilder till dig efter att du hoppat på mig första gången men jag kände att jag inte behövde bevisa något för någon speciellt någon som dig.
Senast redigerat av PerfectionR (17 juli 2012)