den turbon är bara att slänga på skroten.. eller om man orkar krångla så går de väll att byta avgashuset mot ett sprickfritt
Är bara att lossa på en tians mutter så är det är inte direkt så mycket krångel Turbon är ju helt ny så tanken var ju att jag skulle återanvända det gamla avgahuset
varför ska du ha ett så litet avgashus om du ska trimma?:S
Jag behöver inte ett större avgashus! Va ju samma tjöt om turbon, "varför skaffar du inte större turbo direkt" Jag uppskattar verkligen svar, men det blir lite OT! Det är dom här grejerna jag ska ha till det här steget av trim
Nästan alla lastbilsturbos som jag demonterar har sprickor i avgashuset. Inte alls ovanligt. Så finns ingen anledning att kasta den där turbon! Vill du ändå göra det så kan du skicka den i en kartong till mig!
Nästan alla lastbilsturbos som jag demonterar har sprickor i avgashuset. Inte alls ovanligt. Så finns ingen anledning att kasta den där turbon! Vill du ändå göra det så kan du skicka den i en kartong till mig!
själva kompressorn ska jag behålla är bara avgashuset vi snackar nu
så du ska byta turbo/avgashus ändå? då spelar det ju ingen roll om där är sprickor i den gamla.
tänk på att 2.0t inte pallar lika många hk som t4. tunnare cylinderväggar på 2.0t.
men 260 hk utan större modifieringar ska gå bra
nae jag tänkte använda det gamla avgashuset eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn
I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 dvs t4 steg 3
så du ska byta turbo/avgashus ändå? då spelar det ju ingen roll om där är sprickor i den gamla.
tänk på att 2.0t inte pallar lika många hk som t4. tunnare cylinderväggar på 2.0t.
men 260 hk utan större modifieringar ska gå bra
nae jag tänkte använda det gamla avgashuset eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn
I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 dvs t4 steg 3
så du ska byta turbo/avgashus ändå? då spelar det ju ingen roll om där är sprickor i den gamla.
tänk på att 2.0t inte pallar lika många hk som t4. tunnare cylinderväggar på 2.0t.
men 260 hk utan större modifieringar ska gå bra
nae jag tänkte använda det gamla avgashuset eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn
I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 dvs t4 steg 3
då behåller du väll 7ans vinklade hus så klart?
som jag skrev i andra tråden jag la upp, nej eftersom jag redan pröjsat 5lax för en downpipe
nae jag tänkte använda det gamla avgashuset eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn
I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 dvs t4 steg 3
då behåller du väll 7ans vinklade hus så klart?
som jag skrev i andra tråden jag la upp, nej eftersom jag redan pröjsat 5lax för en downpipe
sälj den då och gör rätt från början.. du kommer bara få massa mottryck med original huset om du ska upp till 260hk och de är inte bra för motorn heller för den delen
som jag skrev i andra tråden jag la upp, nej eftersom jag redan pröjsat 5lax för en downpipe
sälj den då och gör rätt från början.. du kommer bara få massa mottryck med original huset om du ska upp till 260hk och de är inte bra för motorn heller för den delen
autotech har sina trimsteg och då använder man tex 5anss hus å lirar de enligt dom så gör de...
Jag kan själv dessutom säga att deras 2.0t till t4 steg 3 kitt går förbannat bra... polaren byggde om sin bil och den gick som satan, även de med 5ans hus som jag har portat lite..