2998
Sök

Sprickor i avgashuset

75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#1
(Visste inte vart jag skulle lägga tråden, hoppas det blev rätt)


Om ett avgashus har sådana här sprickor, är den bara till och kassera direkt eller?

Bilen går klockrent annars, men kanske är säkrast å byta med tanke på att det ska på en större turbo med?

https://www1.garaget.org/gallery/images/159/158827/158827-802adc316ea9153b4dedda017ab92c41.jpg
Sprickor i avgashuset

766 Inlägg
18 juli 2012
#2
Chris_Gus skrev:
(Visste inte vart jag skulle lägga tråden, hoppas det blev rätt)


Om ett avgashus har sådana här sprickor, är den bara till och kassera direkt eller?

Bilen går klockrent annars, men kanske är säkrast å byta med tanke på att det ska på en större turbo med?

http://www1.garaget.org/gallery/images/159/158827/158827-802adc316ea9153b4dedda017ab92c41.jpg
Sprickor i avgashuset

den turbon är bara att slänga på skroten.. eller om man orkar krångla så går de väll att byta avgashuset mot ett sprickfritt

75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#3
cpu1337 skrev:
den turbon är bara att slänga på skroten.. eller om man orkar krångla så går de väll att byta avgashuset mot ett sprickfritt

Är bara att lossa på en tians mutter så är det är inte direkt så mycket krångel smile
Turbon är ju helt ny så tanken var ju att jag skulle återanvända det gamla avgahuset

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juli 2012
#4
varför kassera en fungerande turbo pga lite sprickor?
jag kan försäkra dig om att varenda s/v40 med turbo har sprickor, just där det är på din.

inget att oroa sig om, det är standard på dom modellerna.


633 Inlägg
18 juli 2012
#5
Alex-s skrev:
varför kassera en fungerande turbo pga lite sprickor?
jag kan försäkra dig om att varenda s/v40 med turbo har sprickor, just där det är på din.

inget att oroa sig om, det är standard på dom modellerna.

1+


75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#6
Alex-s skrev:
varför kassera en fungerande turbo pga lite sprickor?
jag kan försäkra dig om att varenda s/v40 med turbo har sprickor, just där det är på din.

inget att oroa sig om, det är standard på dom modellerna.

Så du menar att jag kan använda den igen även fast jag ska upp till t4 steg 3? smile
Hade ju varit guld!
Tänkte mest på om man kanske förlorar effekt å så..
Senast redigerat av Chris_Gus (18 juli 2012)

766 Inlägg
18 juli 2012
#7
Chris_Gus skrev:
Alex-s skrev:
varför kassera en fungerande turbo pga lite sprickor?
jag kan försäkra dig om att varenda s/v40 med turbo har sprickor, just där det är på din.

inget att oroa sig om, det är standard på dom modellerna.

Så du menar att jag kan använda den igen även fast jag ska upp till t4 steg 3? smile
Hade ju varit guld!
Tänkte mest på om man kanske förlorar effekt å så..

varför ska du ha ett så litet avgashus om du ska trimma?:S

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juli 2012
#8
Chris_Gus skrev:
Alex-s skrev:
varför kassera en fungerande turbo pga lite sprickor?
jag kan försäkra dig om att varenda s/v40 med turbo har sprickor, just där det är på din.

inget att oroa sig om, det är standard på dom modellerna.

Så du menar att jag kan använda den igen även fast jag ska upp till t4 steg 3? smile
Hade ju varit guld!
Tänkte mest på om man kanske förlorar effekt å så..

du förlorar ingen effekt pga sprickorna


75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#9
cpu1337 skrev:
varför ska du ha ett så litet avgashus om du ska trimma?:S

Jag behöver inte ett större avgashus! Va ju samma tjöt om turbon, "varför skaffar du inte större turbo direkt"
Jag uppskattar verkligen svar, men det blir lite OT! Det är dom här grejerna jag ska ha till det här steget av trim

75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#10
Alex-s skrev:
du förlorar ingen effekt pga sprickorna

Tackar och bugar för svaret!smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juli 2012
#11
Chris_Gus skrev:
Alex-s skrev:
du förlorar ingen effekt pga sprickorna

Tackar och bugar för svaret!smile

men du skrev att du ska upp i t4 steg 3? och det innebär?
ska du chippa den med steg 3 eller ska du bygga om den till en steg 3 trimmad t4?


75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#12
Alex-s skrev:
Chris_Gus skrev:
Alex-s skrev:
du förlorar ingen effekt pga sprickorna

Tackar och bugar för svaret!smile

men du skrev att du ska upp i t4 steg 3? och det innebär?
ska du chippa den med steg 3 eller ska du bygga om den till en steg 3 trimmad t4?

Det är en 2.0t från början som jag bygger om till t4 steg 3 nu smile

601 Inlägg
18 juli 2012
#13
Nästan alla lastbilsturbos som jag demonterar har sprickor i avgashuset. Inte alls ovanligt. Så finns ingen anledning att kasta den där turbon!
Vill du ändå göra det så kan du skicka den i en kartong till mig! smile

75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#14
Pedaal skrev:
Nästan alla lastbilsturbos som jag demonterar har sprickor i avgashuset. Inte alls ovanligt. Så finns ingen anledning att kasta den där turbon!
Vill du ändå göra det så kan du skicka den i en kartong till mig! smile

själva kompressorn ska jag behålla smile
är bara avgashuset vi snackar nu big_smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
18 juli 2012
#15
så du ska byta turbo/avgashus ändå? då spelar det ju ingen roll om där är sprickor i den gamla.

tänk på att 2.0t inte pallar lika många hk som t4. tunnare cylinderväggar på 2.0t.

men 260 hk utan större modifieringar ska gå bra smile


75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#16
Alex-s skrev:
så du ska byta turbo/avgashus ändå? då spelar det ju ingen roll om där är sprickor i den gamla.

tänk på att 2.0t inte pallar lika många hk som t4. tunnare cylinderväggar på 2.0t.

men 260 hk utan större modifieringar ska gå bra smile

nae jag tänkte använda det gamla avgashuset smile eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn

I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 smile dvs t4 steg 3

766 Inlägg
18 juli 2012
#17
Chris_Gus skrev:
Alex-s skrev:
så du ska byta turbo/avgashus ändå? då spelar det ju ingen roll om där är sprickor i den gamla.

tänk på att 2.0t inte pallar lika många hk som t4. tunnare cylinderväggar på 2.0t.

men 260 hk utan större modifieringar ska gå bra smile

nae jag tänkte använda det gamla avgashuset smile eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn

I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 smile dvs t4 steg 3

då behåller du väll 7ans vinklade hus så klart?

75 Inlägg
18 juli 2012
Trådstartare
#18
cpu1337 skrev:
Chris_Gus skrev:
Alex-s skrev:
så du ska byta turbo/avgashus ändå? då spelar det ju ingen roll om där är sprickor i den gamla.

tänk på att 2.0t inte pallar lika många hk som t4. tunnare cylinderväggar på 2.0t.

men 260 hk utan större modifieringar ska gå bra smile

nae jag tänkte använda det gamla avgashuset smile eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn

I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 smile dvs t4 steg 3

då behåller du väll 7ans vinklade hus så klart?

som jag skrev i andra tråden jag la upp, nej eftersom jag redan pröjsat 5lax för en downpipe hmm
Senast redigerat av Chris_Gus (18 juli 2012)

766 Inlägg
18 juli 2012
#19
Chris_Gus skrev:
cpu1337 skrev:
Chris_Gus skrev:

nae jag tänkte använda det gamla avgashuset smile eftersom jag råka köpa en 14T turbo med 7ans vinklade avgashus när det är 5ans raka jag behöver. så ska bara byta själva kompressorn

I know! därför jag tänkte stanna vid max 260 smile dvs t4 steg 3

då behåller du väll 7ans vinklade hus så klart?

som jag skrev i andra tråden jag la upp, nej eftersom jag redan pröjsat 5lax för en downpipe hmm

sälj den då och gör rätt från början.. du kommer bara få massa mottryck med original huset om du ska upp till 260hk och de är inte bra för motorn heller för den delen

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 juli 2012
#20
cpu1337 skrev:
Chris_Gus skrev:
cpu1337 skrev:

då behåller du väll 7ans vinklade hus så klart?

som jag skrev i andra tråden jag la upp, nej eftersom jag redan pröjsat 5lax för en downpipe hmm

sälj den då och gör rätt från början.. du kommer bara få massa mottryck med original huset om du ska upp till 260hk och de är inte bra för motorn heller för den delen

autotech har sina trimsteg och då använder man tex 5anss hus å lirar de enligt dom så gör de...

Jag kan själv dessutom säga att deras 2.0t till t4 steg 3 kitt går förbannat bra...
polaren byggde om sin bil och den gick som satan, även de med 5ans hus som jag har portat lite..



Sök