Hej! Välkommen till mitt projekt! Bilen är en Chevrolet Camaro från 1967. Den är svensksåld med 396 bigblock och manuell växellåda och kördes framtill 1978 då den krockades lite lätt vänster bak. Därefter har ett 15 tal olika... Visa mer
Nu har det hänt lite igen Bilen kördes ner till billackarn förra veckan. Den är grundad och klossad utvändigt, lackad svart invändigt och i skuffen. Nu får bilen stå och torka och suga åt sig grunden i någon vecka sen plockar vi isär bilen och lackar den i delar. Huv och baklucka är lackade svart invändigt också, samt massa små delar.
Jasså ska den bli röd? tyckte färgen på ditt tak där va snygg.. vet ej riktigt inu.. just nu är det grå-blå eller brun-grå. ja nån grå historia vill jag ha
I väntan på färg på utsidan så förbereder jag lite på insidan, köpte Silentcoat ljud/värmeisolering från BRL. Köpte dock bara 20 ark vilket visade sig vara något för få. Går nog snarare åt 25-30 om man ska täcka hela kupen. Men har även tänkt lägga några på hjulhusen i skuffen så köper ett paket med 20 till. Har lite kvar på förarsidan samt ute vid sparklådorna och uppe på hatthyllan. Tejpade med aluminiumtejp i skarvarna också enligt instruktion.
@Wicca: Hehe tackar, 2mm är den. Baksätet har jag gjort själv och justeringsmån finns på det så det bör inte bli några problem hoppas jag
@MustangFB1968: Den på BRL som är 2mm tjock. Har inte provat någon annan ljudisolering tidigare så kan inte svara på det, men redan nu märker man hur mycket mer stumt ljudet är inne i kupen.