Jag får uppdatera här med då blir inte lika ofta men får försöka göra bättre inlägg här då den uppdateras. Trögt bara att man måste masa med bilderna för att få upp dom här. Värdelöst ju.
I Helgen ska vi fortsätta mer på skärmar, tryckrör och luftfjädringen. Fick även hem ny modell på växelreglaget/spaken idag som jag ska få dit Från En xc60 2014, lite små fix så
Idag har det gått bra, nu har vi fått upp skärmbreddarna runtom. lagt på lite spackel . fått dit "mc" tanklocket. monterat nya modellen på växelspaken från xc60. får hoppas det fungerar som de ska sedan
Lack är planerad till slutet på Januari. Ljudanläggningen planeras och det kommer bli något brutalt från www.billjudgruppen.se
Idag har det gått bra, nu har vi fått upp skärmbreddarna runtom. lagt på lite spackel . fått dit "mc" tanklocket. monterat nya modellen på växelspaken från xc60. får hoppas det fungerar som de ska sedan
Lack är planerad till slutet på Januari. Ljudanläggningen planeras och det kommer bli något brutalt från www.billjudgruppen.se
Hur många gånger har bilen lackats om? Är väl ingen höjdare med "flera mm" lack "lager-på-lager"? Eller slipar ni/man plåt-rent varannan gång typ? Inte för o vara sån men det ser ut att ligga en hel del spackel på förarsidans framskärm, nedre delen främst. Nu kanske det kvittar då bilen verkar byggas om varje år så det hinner väl inte hända något . Fint bygge i övrigt, kunskapen verkar inte saknas .
Edit: Trodde att du byggde om samma V70 "hela tiden", men så är det alltså inte. Du bygger på ny/annan bil varje gång, då blir det inga problem att det ligger mm-vis med lack .
Tackar
John: 4e gången nu nästa gång den lackas om Vet inte om det är bra eller dåligt men skyddar ju mer om det ligger mer färg ? Spackel finns och mycket försvinner nu vid ombyggnaden. Då man endast är amatör så har det ju blivit lite spackel, men ser inte att det spelar så stor roll heller.
Denna V70in har jag byggt på sedan 2012. Innan denna hade jag tidigare modell av v70 som synes på min sida.
Nej det är väl inte bra med för mycket lack Hoppas på att det blir sista lacken nu jag behöver göra för dyrt är det också .. Tennspacklat gjorde jag 2012 vid första ombyggnaden. kommer nog bli lite denna gång med. Det jag gjorde för 4 år sedan håller då än så kan inte vart så tokigt med spackling och tennspacklingen
Ja det varierar mycket blanda företag och priser. Jag har haft bra pris från Tipro, de som leverera färgen. och bra pris från Litab Lastbilslackering. Den gul/guldiga jag har haft är en 3skickt med candy så den är dyr i sig och att få en som kan lacka detta var svårt att hitta. så blivit mycket pengar trots de bra priserna. Så nu ska jag ha en "enklare" kulör i guldigt såklart Men speciell kommer det bli !
Jag har bra jobb och vill få tid till annat när detta projektet är klart. Att jobba med något sånthär är nog inte lätt då de flesta vill ha låga priser på allt. Kostar för mycket och mer än vad folk tror. Jag jobbar med att sälja bilstereo m,m Tidigare kört virkesbil i 10år.
Mja...Man vill nog inte ha mm vis med lack, iaf inte enligt moses.se. Visade upp en bil där jag inte var nöjd med omlackeringen. Han menade att om det skall bli så bra det bara är möjligt så skulle han vara tvungen att slipa plåtrent. Jag personligen tror att så länge man lackar om i samma färg, dvs nöjer sig med baskulören följt av klarlack så kan man nog lacka om 4-5 gånger innan det blir för tjockt? Man kan ju få olika mindre roliga kemiska reaktioner mellan lacklagren ibland. Tjockare lack brukar vara känsligare för stenskott då stenen gräver ner sig djupare i den mjuka lacken o gör större skada så att säg. Tunn lack då studsar stenen bort lättare, i teorin iaf . Oavsett grymt jobb du lägger ner,med eller utan spackel . Tycker du borde lära dig tennspackla, om du inte redan kan det? Påstås vara det bästa, jag vet inte .
Lacken är inte mjuk bara för att det är flera lager och spackel sitter där det sitter. Det ända som är dåligt med många lager lack är att linjer och veck/former försvinner blir otydligare.
Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Jo lacken är mjuk. Fråga en polernisse vad som är lättast att polera, en stenhård fabrikslack eller en mjukare omlackerad bil...Tjockt med klarlack/lack gör att man kan få större, och fulare stenskott....
Ok vad bra att du kan så mycket. Om lack och polera
Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Är jävligt nyfiken på hur tjocka spacers du har nu haha, brutala är dom iaf! Ser fint ut övrigt och den nya växelspaken kommer nog lyfta inredningen ordentligt, kämpa på!
Är jävligt nyfiken på hur tjocka spacers du har nu haha, brutala är dom iaf! Ser fint ut övrigt och den nya växelspaken kommer nog lyfta inredningen ordentligt, kämpa på!
70 / 95mm så är däck och fälg på varsin sida om skärmkanten. kommer ha en uppsättning med smalare spacers också så däcken kommer innanför skärmarna.
Tack
Blir ett inlägg till helgen igen efter veckans händelser
Se där ja. Min gamla bil. Kul att se att den fortfarande rullar, gillade verkligen den bilen. Hur långt har den rullat nu? Har kollat igenom tråden och kan bara imponeras hur mycket jobb du lägger ner. Önskar att jag hade plats för att kunna ha ett projekt.
Se där ja. Min gamla bil. Kul att se att den fortfarande rullar, gillade verkligen den bilen. Hur långt har den rullat nu? Har kollat igenom tråden och kan bara imponeras hur mycket jobb du lägger ner. Önskar att jag hade plats för att kunna ha ett projekt.
jaså du har haft den innan tack ! Rullat ca 19 000 nu och många mil blir det i sommar