2907
Sök

Bilen bluddrar och blandar fett..

820 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
Är det nån fler som har en bil som går väldans konstigt i sommar?..min har börjat bluddra och blanda fett, som att det inte finns nåt syre.
Var bort till mekonomen och prata med lite polare och dom sa att det kommer in kunder med samma problem och tror att bilen håller på att gå sönder.

kan vädret vara så skummt nu att det visar som tex lambdaproblem?..har inte kollat felkoder än för att det REGNAR hela tiden haha..

/masse

926 Inlägg
20 juli 2012
Eftersom att din bil är helt orginal, så kompenserar bilen själv för alla förekommande väder. Har du problem så är det troligtvis något enkelt fel som gör att bilen går knasigt.
Gör en grundläggande felsökning med att ta ut felkoder och undersök alla gummislangar och insugspackningar.

Mats

820 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
sen när blev en steg 3 bil original? hehe..alla slangar är nya och i silikon osv..så det är nog lungt..

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
20 juli 2012
Min går med skit. känner att den rycker och är lite orkeslös i vissa register. Tror det har med Detta jävla Mer E85 i soppan att göra.

820 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
ska testa en sak nu om en stund..se vad som händer..men snacka med farsan han kör sin Pontiac Formula 400 på 20 % e85..den går skit oxå..misständer som min osv..

820 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
hitta problemet, fick sätta en catch tank med bara in och ut, utan filter på vevhusventen, så nu sluta han bluddra å ha sig..

kan låsa tråden.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
21 juli 2012
masseT5R skrev:
ska testa en sak nu om en stund..se vad som händer..men snacka med farsan han kör sin Pontiac Formula 400 på 20 % e85..den går skit oxå..misständer som min osv..

Om den nu går så jävla illa varför kör han med 20% etanolinblandning då????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

820 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
har gått bra tills nu av nån anledning..den går att köra på 100% oxå..redan fixad för det..
måste fått nåt problem med att den inte får in luft ordentligt..har inte hunnit kollat på det ännu hehe

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
21 juli 2012
masseT5R skrev:
har gått bra tills nu av nån anledning..den går att köra på 100% oxå..redan fixad för det..
måste fått nåt problem med att den inte får in luft ordentligt..har inte hunnit kollat på det ännu hehe

Okay, då fattar jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

820 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
Vettemannen skrev:
masseT5R skrev:

Okay, då fattar jag.

/Benny

jao hehe

Sök