BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Nice :-) Ja du ser vilken bit som fick byggas på för att det skulle passa som du ville. Hoppas det passar bra även med listen monterad också. Sitter den även bakom spoliern?
Det klarade sig utan att bygga på, de första snittet var med lite övermått för att kunna slipa in det sista med en Dremel Ja det kommer tjäderlist på fronten oxå men jag hade inte tänkt att den skulle fortsätta efter att listen från beredaren möter fronten så att säga. Kommer fler bilder under dagen
Nice :-) Ja du ser vilken bit som fick byggas på för att det skulle passa som du ville. Hoppas det passar bra även med listen monterad också. Sitter den även bakom spoliern?
Det klarade sig utan att bygga på, de första snittet var med lite övermått för att kunna slipa in det sista med en Dremel Ja det kommer tjäderlist på fronten oxå men jag hade inte tänkt att den skulle fortsätta efter att listen från beredaren möter fronten så att säga. Kommer fler bilder under dagen
Men nog har du väl byggt på där du använde plåten som mothåll? Är inte den mörkare delen det glasfiber som du förlängt spoilern med eller har jag fattat fel :-)
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Men nog har du väl byggt på där du använde plåten som mothåll? Är inte den mörkare delen det glasfiber som du förlängt spoilern med eller har jag fattat fel :-)
Jo det stämmer, jag tänkte på det tips du kom med ang att spiolerns bakkant skulle följa hjulets radie lite mer ner innan den raka vinkeln framåt på spoilern Nu håller jag på att montera tjäderlisterna fram, vilket pilljobb
Blev ju skitbra med fronten, håller tummarna inför besiktningen
Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!
Peter, du är en sann bil älskare, du gör inget halvdant utan går helhjärtat in i det du gör och det gillas mycket, och av många skulle jag våga säga. Kollar efter uppdateringar i tråden dagligen, flera ggr dessutom. Så intressant tycker jag detta är. Grymt jobb med bilen, nästan att man fick en tår i ögat när man såg "före/efter" bilden. xP
Oumbärlig info när man ska hitta tips eller intressant läsning om 02. Där finns en artikel om 02 turbo där en bild visar hur spoilern möter breddaren. Som referens bara, på original turbo sitter de inte ihop. Här finns även beskrivning på hur mycket du kan trimma en 1602 utan att byta bromsar och upphängning.
Appropå lack i original, hittar du inte någon annan så har jag en polare som säljer lack. Han kan blanda i sprayburk eller för spruta. Jag köper hellre färg av honom och kör i paintbrushen än köper på burk hos bmw. Bättre färgkvalitet och matchar bättre.
Var har din bil rullat tidigare? Tycker jag känner igen bilnumret.
Peter, du är en sann bil älskare, du gör inget halvdant utan går helhjärtat in i det du gör och det gillas mycket, och av många skulle jag våga säga. Kollar efter uppdateringar i tråden dagligen, flera ggr dessutom. Så intressant tycker jag detta är. Grymt jobb med bilen, nästan att man fick en tår i ögat när man såg "före/efter" bilden. xP
Tack verkligen kul att höra Det var precis därför som jag sålde min snuskigt fina M3a, korkat kan man tycka men just att bygga och skapa något eget som andra uppskattar ger mig så mycket mer Ha ha ja det har hänt en del sedan vi med våld släpade ut bilen ur garaget
Imorgon 08:50 gäller det, tror dock inte att det blir blankt papper precis, men bra att få en koll på vad som behöver göras vid.
Oumbärlig info när man ska hitta tips eller intressant läsning om 02. Där finns en artikel om 02 turbo där en bild visar hur spoilern möter breddaren. Som referens bara, på original turbo sitter de inte ihop. Här finns även beskrivning på hur mycket du kan trimma en 1602 utan att byta bromsar och upphängning.
Appropå lack i original, hittar du inte någon annan så har jag en polare som säljer lack. Han kan blanda i sprayburk eller för spruta. Jag köper hellre färg av honom och kör i paintbrushen än köper på burk hos bmw. Bättre färgkvalitet och matchar bättre.
Var har din bil rullat tidigare? Tycker jag känner igen bilnumret.
Tack för alla tips och länkarna var ju kanon Fälgarna valdes med omsorg för att få till det rätta retrostuket och med djup fälgkant (8cm) vilket jag är såld på. Hade tänkt åka BMW träffen som var nu K helgen men tiden sprang iväg. Får ta igen det nästa sommar Jag hör ev av mig ang lacken då Bilen tillhörde min kusin tidigare och har då rullat i Finja utanför Hässleholm.