BMW 1602 -73 får en andra chans efter 15 år i vila.
Nya projektet efter min M3a som såldes i våras. Vill lära mig mer om bilar och eftersom M3an var i så fint skick så fanns det inte så mycket som jag kunde göra med den. Så då kom denna BMW 1602 från -73 in i bilden. Är min... Visa mer
Varvräknare, Leo Lund är bra att ha och göra med! Köpte 2 st getrag 240 växellådor från honom. Hör om han har fler kan ju var så att han inte uppdaterat...
Kul att nämna under dagens flytt av bilen. Hämtade hem BMWn på biltransportsläp, mötte i Vittsjö en raceinspererad M3 E36 inte helt olik M3an jag hade. Killen i M3an blinkade med helljuset och gjorde "tummen upp" när vi möttes, antar att vi båda är sålda på BMW? Vid ett annat tillfälle på färden passerade jag en äldre herre som var ute och gick, han stannade tvärt och tittade på bilen och såg väldigt glad ut helt plötsligt Känns som att dessa 02or får folk att hajjat till och antingen känna igen den från förr eller helt enkel undra vad som just passerade, ska bli mycket roligt att köra med bilen nästa sommar.
Kul att nämna under dagens flytt av bilen. Hämtade hem BMWn på biltransportsläp, mötte i Vittsjö en raceinspererad M3 E36 inte helt olik M3an jag hade. Killen i M3an blinkade med helljuset och gjorde "tummen upp" när vi möttes, antar att vi båda är sålda på BMW? Vid ett annat tillfälle på färden passerade jag en äldre herre som var ute och gick, han stannade tvärt och tittade på bilen och såg väldigt glad ut helt plötsligt Känns som att dessa 02or får folk att hajjat till och antingen känna igen den från förr eller helt enkel undra vad som just paserade, ska bli mycket roligt att köra med bilen nästa sommar.
Det är grymma bilar! har aldrig sett en i verkligheten :p
Kul att nämna under dagens flytt av bilen. Hämtade hem BMWn på biltransportsläp, mötte i Vittsjö en raceinspererad M3 E36 inte helt olik M3an jag hade. Killen i M3an blinkade med helljuset och gjorde "tummen upp" när vi möttes, antar att vi båda är sålda på BMW? Vid ett annat tillfälle på färden passerade jag en äldre herre som var ute och gick, han stannade tvärt och tittade på bilen och såg väldigt glad ut helt plötsligt Känns som att dessa 02or får folk att hajjat till och antingen känna igen den från förr eller helt enkel undra vad som just paserade, ska bli mycket roligt att köra med bilen nästa sommar.
Det är grymma bilar! har aldrig sett en i verkligheten :p
Knappt jag heller, har sett en i trafiken i sommar. Idag var dock första gången som jag såg två oranga 02or samtigt
Såg en i fredags, blev helt lyrisk när jag såg den, den var dessutom i original-stuk, ej stukad..
Fatta när du blir klar med denna, då får du inte köra med den, för du kommer utgöra en trafikfara för dina medtrafikanter som riskerar att köra i diket eller köra på någon framför...
Såg en i fredags, blev helt lyrisk när jag såg den, den var dessutom i original-stuk, ej stukad..
Fatta när du blir klar med denna, då får du inte köra med den, för du kommer utgöra en trafikfara för dina medtrafikanter som riskerar att köra i diket eller köra på någon framför...
Ha ha ja vi får se, man vill ju inte vara en fara för allmänheten
Bägge bilarna på samma bild för första gången Har spacklat klart verkstaden i helgen, siktar nu på att slipa golvet nästa helg sen blir det måla måla måla
Provbit på tjäderlist till turbo breddarna, stort tack till GrymOchElak på garaget.org som var inne på Örebro Agenturaffär och fixade en provbit till mig då det första provet de skickade inte funkade alls. Den tror jag blir bra vad tror ni?
Bytte blinkers fram, köpte ett par i lite bättre skick tidigare i sommras. Blir till att sätta nya skruvar under vintern ville mest testa
AC funktion från -73 men även snygg detalj med öppningsbara sidorutor
Vilken behändig vagn som den vilar på. Egentillverkad? Tänkte skaffa hjuldolly men den där ser ju behändigare ut.
Japp patent sökt ej fått... Funkade inte så bra som jag hoppades på, blir en version 2.0 på den
Ok , rejäla hjul är ett måste, men vad annars ska man tänka på?
Det är väl just det med hjulen, de jag köpte har gummibanor. Rullade inte så lätt som jag hade hoppats på. Slängde ihop denna vagn snabbt av en pall, hade varit bra om den varit lite längre.
Så jädrans snygg:) Själv är man såld på 02orna, Vart köpte du turbo breddarna? Är de ebay som gäller då?
Visst är 02orna tuffa Köpte mina breddare efter tips från GrymOchElak på garaget, kommer inte ihåg om det var en kille på rejsa som hade annons på 02 delar. RP Glasfiber har tillverkat dem från början, komplett kitt kostar 4100:-.