Hej går i upgraderings tankar på 850in har andra stakar kolvar osv men nu e de så att turbon börjar bli slö och tänkte upgradera på engång till antigen 18t eller 19t taksam för de mesta hjälpen.
hur är det blir de bolt on mot avgas eller blir det byte av flänns men en 18t från v70r ?
Hej går i upgraderings tankar på 850in har andra stakar kolvar osv men nu e de så att turbon börjar bli slö och tänkte upgradera på engång till antigen 18t eller 19t taksam för de mesta hjälpen.
hur är det blir de bolt on mot avgas eller blir det byte av flänns men en 18t från v70r ?
Du måste byta fläns eftersom du förmodligen har det raka avgashuset nu och 18T/19T aggen har 7:ans vinklade avgashus.
Mvh/Tobias
Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Jag körde med td04-18t på min förra 850 t5, 1.2 bars laddtryck, öppet luftfilter, 3" raka rör efter katalysator, chippad och mappad.. Bänkades till 300 hk och 502 nm på hjulen. Gick tydligen inte att trimma mer då originalspridarna inte pallade mer.. Den turbons inhandlades hos gikturbo.se ...
18T finns både med rakt och vinklatavgashus beroende på vilken årsmodell den ska sitta på, 97-98 har rakt medans 99 har vinklat. 19T som satt på 00 finns vara med vinklatavgashus.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Jag köpte en downpipe. 19t med 7ans vinklade avgashus.Men utan å öppna motorn så kommer man ju inte så långt men det är ju en början.Har själv inte bytt några stakar än.
Å Dom ljusblå spridarna.å Ett steg 4 chip från Autotech.
Lånar tråden lite.. Om jag som har original 15g turbo på min (föredetta automatare 850R idag manuell) har på en 18t, måste jag köra med H-profil stakar eller kan jag bara smälla på den och optimera sen köra på bara ?
Lånar tråden lite.. Om jag som har original 15g turbo på min (föredetta automatare 850R idag manuell) har på en 18t, måste jag köra med H-profil stakar eller kan jag bara smälla på den och optimera sen köra på bara ?
Nja, 15g turbon har väl konisk anslutning medans 18T har rakt beroende på om det är en äkta eller inte Sen behövs större spridare, vita från en orginal manuell 850R eller ljusblåa från s60 T5. Ang stakarna så kan du klara dig, men varje gasningar kan vara en chansning Och ang optimeringen, så allt jag har listat nu är ju ett komplett steg 4 från autotech
Lånar tråden lite.. Om jag som har original 15g turbo på min (föredetta automatare 850R idag manuell) har på en 18t, måste jag köra med H-profil stakar eller kan jag bara smälla på den och optimera sen köra på bara ?
Nja, 15g turbon har väl konisk anslutning medans 18T har rakt beroende på om det är en äkta eller inte Sen behövs större spridare, vita från en orginal manuell 850R eller ljusblåa från s60 T5. Ang stakarna så kan du klara dig, men varje gasningar kan vara en chansning Och ang optimeringen, så allt jag har listat nu är ju ett komplett steg 4 från autotech