Härligt projekt! Men vad är fördelen att byta till 960 framvagn?
Tackar jag har gjort de för jag tycker de blir bättre med en bredare framvagn och lösa spindlar så jag kan köra med 850 coilovers
om de går bra att jag frågar så undrar jag vad som behövdes göras för att få på 960 framvagn och sen montera 850 coilovers? harfunderat på de också men inte hittat nån som gjort de och sen att jag har missat att du gjorde de de e en annan sak sen är ju fördelen man slipper spacers
Härligt projekt! Men vad är fördelen att byta till 960 framvagn?
Tackar jag har gjort de för jag tycker de blir bättre med en bredare framvagn och lösa spindlar så jag kan köra med 850 coilovers
om de går bra att jag frågar så undrar jag vad som behövdes göras för att få på 960 framvagn och sen montera 850 coilovers? harfunderat på de också men inte hittat nån som gjort de och sen att jag har missat att du gjorde de de e en annan sak sen är ju fördelen man slipper spacers
Kolla på min blogg här på garaget där har jag skrivit lite mer om de om de finns fler frågor efter de så skicka ett pm
här kommer lite nya helt ointressanta bilder men kan berätta att jag har fått gjort en del nu de senaste då jag har lämnat ner blocket på bearbetning och balanserning av veven tillsammans med svänghjul tryckplatta och remhjul, samt att kolvarna ska viktas toppen har jag också lämnat iväg för att få prisuppgift på renovering av den sen i garaget så har jag svetsat klart allt vad trösklar heter och håller på att spackla och justera in dörrspringorna har köpt dom sista lagrena till motorn med så nu har jag allt till den sen när all bearbetning blir klar har även köpt svarta 960 skrynkelskinnsstolar och baksäte samt svart innertak, är meningen att jag ska ha sportstolar fram men de kanske kan vara kul att ändra ibland
formen börjar komma fram
helsvetsat höger tröskel färdig med
framstolarna svart 960 skynkelskinn en av stolarna är väldigt dammig om ni undrar varför den ser skum ut
och baksätet
va allt för denna gången hoppas kunna lägga upp lite mer roliga bilder innom kort ha de gött
varit en produktiv dag idag efter att ha varit sjuk en vecka började med att sänka vardagsbilen igen efter att ha besiktat den, och sen drog jag ner till kungsbacka och hämtade hem mitt block från bearbetning och veven, tryckplatta och svänghjul som har balanserats och kolvarna och stakarna som har vikt justerats
full packat vart de
blocket är borrat en öd, toppdeckat och förstärkt med stavar och schims
allt för denna gången, nu väntar jag bara på toppen ska bli klar