Det är så att rutan på passagerarsidan inte gick ner när man öppnade dörren vilken den ska på Coupé. På förarsidan fungerar allt som det ska. Så jag plockade av en massa och bytade mikro-knappen. Allt är nu ikopplat som det ska. Men det gick ändå inte, och efter att jag hade hissat ner rutan så stannade den en ganska bra bit innan den ska. Så nu går den inte ändan upp Den går att hissa upp och ner utan problem, vad kan vara fel??
att den inte går hela vägen upp är antagligen för att du tagit bort strömmen med rutan halvt öppen och då blir de "nolläget". för att få upp rutan helt igen och återställa nolläget sätter du nyckeln i dörrlåset och vrider den åt vänster (lr höger, kommer inte riktigt ihåg) och håller kvar den några sekunder, då kommer rutan åka upp igen.
att den inte går hela vägen upp är antagligen för att du tagit bort strömmen med rutan halvt öppen och då blir de "nolläget". för att få upp rutan helt igen och återställa nolläget sätter du nyckeln i dörrlåset och vrider den åt vänster (lr höger, kommer inte riktigt ihåg) och håller kvar den några sekunder, då kommer rutan åka upp igen.
Aha okej. Ja det får jag kolla upp, hade varit riktigt skönt om det hade funkat! Men ska jag göra så att jag bara vrider nykeln åt antingen åt höger eller vänster i dörrlåset på den dörren i några sekunder. Kommer rutan åka upp automatiskt på nått sätt då eller är det bara möjligt att hissa ändan upp tror du? Men får prova det imorgon och hoppas att det funkar!
Aha okej. Ja det får jag kolla upp, hade varit riktigt skönt om det hade funkat! Men ska jag göra så att jag bara vrider nykeln åt antingen åt höger eller vänster i dörrlåset på den dörren i några sekunder. Kommer rutan åka upp automatiskt på nått sätt då eller är det bara möjligt att hissa ändan upp tror du? Men får prova det imorgon och hoppas att det funkar!
japp. du vrider helt enkelt nyckeln och håller kvar tills dörrarna låser sig och alla rutor åker upp helt, sen vrider du tillbaka och tar ur nyckeln
Då var det löst! Hade igång bilen och tog av mikro-knappen och då höjdes rutan en liten bit. Så då gick det och hissa ändan upp, riktigt skönt att den är ändan uppe i alla fall, nu ska jag bara fixa så den går ner när man öppnar Tack för svaren!
Nu när micro-brytaren är bytad så går rutan ner de 2cm som den ska när jag sätter ihop de två brytarna. Men rutan går inte upp när jag stänger dörren, alltså så måste det vara någonting med att den inte känner av när dörren är stängd?