Bakgrunden är att jag i en korsning drog ner till tvåan och stämplade, fullt hjulspinn på innerhjuler, helt plötsligt slog växeln ur och då ja la i växeln tibax så hände ingenting.
Hörs inget skrammel från lådan, växlarna går i hur bra som helst och hastighetsmätaren snurrar på som vanligt.
Kopplingen har jag kollat, och drivaxlarna är hela. Växlarna går att lägga i utan att koppla samt bilen går att rulla både frammåt och bakåt fast växeln är i.
Jag blir inte klok på eländet. Skulle vara mycket tacksam om någon har nån aning om vad som kan vara fel.. Att öpna lådan är inte ett alternativ, då blir det ny låda från skroten istället...
Värsta är att jag är studerande och just fått betalt bort bilen, och nu lär den stå i veckor (månader) om jag ska få pengar till en ny låda.
Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------ Volvo S40
Som Stefan sa, låter som en ny låda behövs. Skroten e nog det bästa alternativet, jag har själv kört sönder min bil ett par gr och e studerande och den har stått mkt. Tycker dock man får skylla sig själv om man inte tar det lungt med bilen.
Som Stefan sa, låter som en ny låda behövs. Skroten e nog det bästa alternativet, jag har själv kört sönder min bil ett par gr och e studerande och den har stått mkt. Tycker dock man får skylla sig själv om man inte tar det lungt med bilen.
Jo missföstå mig int, jag skyller helt och hållet på mig själv. Men nog har man väl rätt att vara ledsen för det?
Ingen som tror på inre drivknutarna?
Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------ Volvo S40
det kan mkt väl vara en inre drivknut som gått.. förmodligen på den sidan som spann lös.. men du har kollat så ingen drivaxel snurrar? så det inte är någon yttre drivknut?