3072
Sök

Hak

91 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
h
Senast redigerat av Gurra-- (19 oktober 2016)

458 Inlägg
29 juli 2012
Du har inte kollat med sveriges återförsäljare av D2? smile
www.streetperformance.se
Dra av en 5hundring och be han höja den själv smile
Mvh John

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
29 juli 2012
å varför skulle inte biltemas funka?

Den funkar kanon på sellholmbenen jag har på rallybilen.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

91 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
PeppeVectra skrev:

Så du har alltså använt den och det går utan problem?

Denna alltså.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/V … kel-54013/

Jag tycker den ser på lång väg för liten ut..

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
29 juli 2012
Gurra-- skrev:
PeppeVectra skrev:

Denna alltså.

så länge du har skött dina gängrör och inte struntat i att skydda dom mm och skyddat gängorna som de står uttryckligt i bruksanvisningar mm så funkar den nycklen alldeles utmärkt att vrida muttrarna med.

Du får höja hjulet från marken så lite av spänningen försvinner från fjädern, sen är de bara mätning som kvarstår, ringarna ska inte sitta som berget på rören, de är näst intill så du kan lossa dom för hand, använd smörjmedel när du lossar dom och spola av med brakecleaner när du anser dig vara färdig med inställningen, spreja gärna in dom med keramik sprej efteråt.

Annars är de en mejerinyckel du letar efter, swedool eller liknande verktygsaffärer har sånna, dom har även enklare varianter som ser ut som en bit metallplatta där man karvat ut en fast nyckel.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

91 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
PeppeVectra skrev:
Gurra-- skrev:
PeppeVectra skrev:

Denna alltså.

så länge du har skött dina gängrör och inte struntat i att skydda dom mm och skyddat gängorna som de står uttryckligt i bruksanvisningar mm så funkar den nycklen alldeles utmärkt att vrida muttrarna med.

Du får höja hjulet från marken så lite av spänningen försvinner från fjädern, sen är de bara mätning som kvarstår, ringarna ska inte sitta som berget på rören, de är näst intill så du kan lossa dom för hand, använd smörjmedel när du lossar dom och spola av med brakecleaner när du anser dig vara färdig med inställningen, spreja gärna in dom med keramik sprej efteråt.

Annars är de en mejerinyckel du letar efter, swedool eller liknande verktygsaffärer har sånna, dom har även enklare varianter som ser ut som en bit metallplatta där man karvat ut en fast nyckel.

Okej! Som sagt inte jag som ska höja den, får han göra om vi byter.. Vill därför inte köpa biltema nyckel till honom som kanske inte kommer funka..
Fick svar nu att det gick bra om jag lägger det imellan vad dem kostar. smile

Sök