3919
Sök

Frakta bil 60 mil, bra firma eller bra alternativ

785 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Hej.

Bor i Helsingborg och ska hämta en äldre bil i stockholm, och vill inte köra denna hela vägen hem.

Vad har ni för erfarenheter och tips på en lösning av spedition?

Några firmor som gör detta hade varit bra att få tag på.

Its not the fart that kills, its the smell...

Likbärgare
375 Inlägg
1 augusti 2012
Bara en fråga, varför inte köra hem den? Jag körde hem min från Stockholm och jag bor utanför Helsingborg, Bilen drar runt 3 liter milen men det är ändå billigare än att ta den på transport!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

619 Inlägg
1 augusti 2012
Slit med 1 polare och ta tåget upp och dela på hemfärden? Så gjorde jag när jag köpte min S14 i östersund smile

785 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Hmm ja, det är ju ett alternativ. Jag e bara skeptisk till att köra 60 mil i en bil från -64 som man inte känner..
Men det går nog bra.

Liten undran bara. Varför fick din polare dela på kostnaden när ni körde hem? Det var väll du som skulle köpa bil?

619 Inlägg
1 augusti 2012
Menade att vi körde halva vägen var, givetvis stog jag för allt

430 Inlägg
2 augusti 2012
eurotransport och bilfrakt har ju lastbilar går varje dag på den sträckningen...kostar nog inte många kronor att få en plats där...även autolink och autotransport kör där veckovis...även jag kör där emellanåt på thune biltransport men de e sällan annars kunde ja hjälpt dig...

Mopar or no car!

785 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
juhaaan skrev:
Menade att vi körde halva vägen var, givetvis stog jag för allt

Haha, då förstår jag det hela bättre...  smile

785 Inlägg
2 augusti 2012
Trådstartare
Polara skrev:
eurotransport och bilfrakt har ju lastbilar går varje dag på den sträckningen...kostar nog inte många kronor att få en plats där...även autolink och autotransport kör där veckovis...även jag kör där emellanåt på thune biltransport men de e sällan annars kunde ja hjälpt dig...

Ska kolla runt lite imorgon.
När har du nästa körning?

430 Inlägg
2 augusti 2012
Fredde_Vette skrev:
Polara skrev:

Ska kolla runt lite imorgon.
När har du nästa körning?

ja har ingen aning...körde senast där för 4mån sen, kör mest på tyskland och benelux just nu...men kolla med http://www.eurotransport.se/pris_transport.html
eller
http://www.motortransport.se/

de kör ju dagligen...mvh/micke

Mopar or no car!

20 Inlägg
14 augusti 2012
Fredde_Vette skrev:
Hmm ja, det är ju ett alternativ. Jag e bara skeptisk till att köra 60 mil i en bil från -64 som man inte känner..
Men det går nog bra.

Liten undran bara. Varför fick din polare dela på kostnaden när ni körde hem? Det var väll du som skulle köpa bil?

Ta med en rejäl verktygslåda och stort tålamod så går det. När jag köpte min cadillac 63a i stockholm hade den varit avställd i ett garage från 06-2010 men det gick över förväntan. Jag kom till Göteborg på endast ett stopp för att fixa ljuset som slocknade. Annars blir det ju endå billigare att ringa bärgare om du redan har åkt en bit av sträckan:)

785 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Om det nu blir affär, kör jag ner.
Valde att köra från stockholm en vardag vid middagstid, så har man större chans att få assistans om nu oturen är framme.

2 046 Inlägg
14 augusti 2012
Har du kört? Annars bara låna en kompis bil med drag o hyr släp smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

785 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Har bil med drag, och var hyr jag släp i stockholm, som jag kan lämna i Helsingborg?
De släpen dom har på "mack" tar bara 790kg, av någon anledning?!? Fattar inte vad man ska ha det till?

2 046 Inlägg
14 augusti 2012
Fredde_Vette skrev:
Har bil med drag, och var hyr jag släp i stockholm, som jag kan lämna i Helsingborg?
De släpen dom har på "mack" tar bara 790kg, av någon anledning?!? Fattar inte vad man ska ha det till?

Du får ju hyra i HBG som du sen lämnari HBG? Kolla Google efter släputhyrning

785 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
Men dom tar bara 790 kg, mack släp dvs.

2 046 Inlägg
14 augusti 2012
Fredde_Vette skrev:
Men dom tar bara 790 kg, mack släp dvs.

I Malmö kan vi hyra släp på en släputhyrare och dom har Biltransport så då borde de finnas i HBG

Sök